החשש מהשפעת גורמים ברשת על הבחירות בישראל זוכה להתייחסות רשמית מחברת פייסבוק, שעושה צעד נוסף במלחמתה בפייק ניוז בפלטפורמה שלה. לדברי מומחים, לראשונה מאז קמה, החברה פרסמה בדף הרשמי שלה סרטון בשפה העברית הפונה לישראלים, ומסביר להם אודות המאמצים שהיא נוקטת כדי להגביר את השקיפות סביב התוכן המתפרסם אצלה.
בסרטון האינפורמטיבי, שפורסם אתמול (ב') ע"י ענקית הרשתות החברתיות, נאמר כי "בזמן בחירות חשוב לנו עוד יותר שתמצאו בפייסבוק מידע מהימן". לכן לדבריה "מעתה תוכלו לזהות מידע שנבדק ע"י מאמתי עובדות חיצוניים ולמצוא פרטי רקע על מפרסם התוכן. כך תדעו טוב יותר מה לקרוא, למה להאמין ומה לשתף".
כתבות נוספות באתר:
– מי הבוט: המניפולציה שעלולה להטות את הבחירות
– התקשורת והשמאל העניקו לטראמפ רוח גבית
– פנייה ליועמ"ש: לחקור מעורבות הרש"פ עקב סרטון התעמולה בערוץ מוסאווא
לפני מספר ימים עצרה פייסבוק את הקידום הממומן של מרבית הפוסטים העוסקים בבחירות ובנושאים לאומיים, ודרשה מהמפרסמים לעבור תהליך הזדהות המאלץ אותם למסור תעודת זהות, טלפון אישי, כתובת ואתר אינטרנט רשמיים עבור כל מפרסם שמעוניין לקדם בתשלום את התכנים הפוליטיים שלו. חלק מהמפלגות ביצעו את התהליך, וכעת לפרסומים שלהן נלווית שורה המתארת מיהו הגורם המממן של אותו הפוסט.
במקביל, פייסבוק ישראל קיימה היום (ג') מפגש עם מנהלי דפים וקבוצות ברשת, בשיתוף ארגון "דיבור אחר", בו תיארו אנשי פייסבוק את הצעדים הננקטים להפחתת הפייק ניוז ושיח השנאה ברשת, ביניהם:
א מחיקת מיליארד וחצי חשבונות מזויפים באמצעות בינה מלאכותית.
ב. הורדת חשיפת הפוסטים שחשודים כפייק ניוז.
ג. העסקת 30 אלף עובדים דוברי שפות שונות שעוברים על פוסטים שמדווחים כפייק.
ד. קיום ארכיון מודעות שמאפשר לכל גולש לראות את הפוסטים שעוסקים בפוליטיקה, ולהיחשף לתקציב שמוציאים המפרסמים על הקידום שלהם בפייסבוק.
גורמים בפייסבוק מציינים כי הסרטון הוא רק אחד מסדרה של פוסטים בעברית שצפויים להתפרסם עד הבחירות.
הכותב הוא מומחה דיגיטל ומנכ"ל חברת הפרסום משרוקית דיגיטל.