שנה עברה מאז ש"ליגת הצדק" כשל קופתית וביקורתית, ושלח את היקום הקולנועי של די.סי לחישוב מסלול מחדש. שני הפרויקטים האחרונים שאושרו להפקה בטרם המהלך היו סרט ההמשך ל"וונדר וומן" – ההצלחה האמיתית היחידה של די.סי עד כה – ו"אקוומן", הפקת ענק בתקציב של 200 מיליון דולר. הפסקה בת שנה בזיכיון שמנסה להמריא היא נצח, אבל במקרה של די.סי מדובר במהלך נבון שיצר ציפייה וצימאון אצל הקהל. עכשיו מחכים באולפני וורנר שהקהל יבוא לשתות.
התסריט של אקוומן הולך על בטוח ולוקח קצת מכל מה שהוכח כבר כהצלחה. בצד הדרמה, סיפור המקור מזכיר מאוד את זה של סופרמן – ילד מעולם אחר (יבשת אטלנטיס האבודה) שגודל על ידי בן אנוש וצריך לגשר בין העולמות. בצד הרומנטיקה, הוחלט לאמץ את אלמנט הקומדיה הרומנטית המקסימה, שעבדה כל כך טוב בוונדר וומן, ולאקוומן שודכה שותפה למסע בדמות נסיכת אטלנטיס, מירה. אבל ההחלטה החשובה ביותר נוגעת לטון הסרט – אקוומן זונח סופית את כל התפיסה החזותית והתימתית של היקום של די.סי, כפי שנהגתה בתחילת הדרך על ידי זאק סניידר. סניידר רצה יקום אפל, קודר ומהורהר, עם גיבורים מתוסבכים המסוכסכים עם עצמם ועם העולם. היו דברים טובים ביצירות של סניידר, אבל הקהל פשוט לא רצה להיות שם. וונדר וומן היה הראשון שלקח תפנית חדה מהנתיב הזה עם טון נאיבי ואופטימי, אך אווירת מלחמת העולם הראשונה הייתה עדיין אפלה. אקוומן הוא כבר נגטיב מושלם לחזון של סניידר.
במאי הסרט, ג'יימס וואן, הוא כוח עולה בהוליווד שמאחוריו יצירתם של שלושה זיכיונות אימה מצליחים: "המסור", "הרוע שבפנים" ו"לזמן את הרוע". את הקפיצה לליגה של הגדולים באמת, עשה כשביים לפני שלוש שנים את "מהיר ועצבני 7", ולצד האקשן הגרנדיוזי הצליח לנהל היטב את הפרידה המרגשת מפול ווקר, שנהרג בתאונת דרכים בתקופת הצילומים. ההצלחה הזאת הקנתה לו כבוד רב בהוליווד, ואת האשראי הוא מקווה לפרוע כעת. עם החייאתו מחדש של היקום של די.סי. וואן מביא לאקוומן את הטון של מהיר ועצבני – בליל פעלתני וצבעוני של סצנות אקשן תזזיתיות, הנהנות מחוש המצאה וכוריאוגרפיה מדויקת המייצרים מומנטום וריגוש.
במשך שעתיים ורבע הסרט פשוט לא נח לרגע, אבל העומס הזה קצת כורע תחתיו לעיתים: כמה סצנות רועשות וגדושות באפקטים דיגיטליים מרגישות כמו משחק מחשב, הלך הרוח הקליל מדי פוגע בתחושת הסכנה הנדרשת, והפאתוס המתפרץ הופך את הדרמה למעט ילדותית.
ג'ייסון מומואה, המגלם את אקוומן, אף פעם לא היה שחקן גדול – אך כאן הוא מתגלה כליהוק נהדר. הנוכחות הפיזית שלו כריזמטית ומרשימה, ומבטו הקורץ תמידית הופך את אקוומן למשב רוח מרענן לצד חבריו חמורי הסבר. בסופו של דבר, החידוש הכי משמעותי שאקוומן מביא ליקום של די.סי הוא משהו טריוויאלי אך חמקמק: כיף גדול.
"אקוומן" ארה"ב 2018, במאי: ג'יימס וואן. 143 ד'