טקס האוסקר ה־91 שהתקיים אמש (יום א') בלוס אנג'לס באולם דולבי, עמד בסימן רב־תרבותיות יוצאת דופן, מבחינת הזוכים בפרסים השונים, יחד עם הפיכתה של נטפליקס לראשונה לגורם משמעותי בטקס היוקרתי. בזווית המקומית, גיא נתיב הפך לישראלי השני שאי פעם זכה באוסקר. הפעם הראשונה הייתה אי שם ב־1977, אז זכה משה מזרחי, יחד עם סרטו הצרפתי, "כל החיים לפניו", בפרס הסרט הזר הטוב ביותר. SKIN, סרטו של נתיב, זכה בפרס הסרט הקצר הטוב ביותר. הסרט, בשפה אנגלית ובכיכוב בו ג'ונתן טאקר, דניאל מקדונלד וג'קסון רוברט סקוט, נכתב בעקבות מקרה טרגי שהתרחש בארצות הברית, בו אב ניאו נאצי, שלימד את בנו הקטן לירות על מקסיקנים שחצו את הגבול, נורה על ידו בטעות למוות כשחזר הביתה שתוי באחד הלילות. הוא עוסק ביחסי הגזע האלימים באמריקה, ונכתב יחד עם הבמאי והתסריטאי שרון מימון. נתיב הצוהל עלה לבמה יחד עם אשתו, השחקנית היהודייה־אמריקנית ג'יימי ריי ניומן, שהפיקה את הסרט, ופתח את דבריו עם "לילה טוב ישראל", בנוסף אמר, "הסבים שלי הם ניצולי שואה, את מה שהם עברו שם אנחנו רואים בכל מקום, באמריקה ובאירופה. הסרט עוסק בחינוך, הוא קורא לנו ללמד את הילדים שלנו בצורה טובה יותר".

הטקס, שהתקיים לראשונה מזה שלושים שנה ללא מנחה, נפתח במחרוזת שירי להקת קווין, בביצוע חברי הלהקה המיתולוגית אותה חיזק הסולן אדם למברט, שמופיע איתה ברחבי העולם ובהחלט עומד בצורה נהדרת באתגר. הפתיח היה גם קדימון לכך שהסרט 'רפוסדיה בוהמית', שמספר את סיפור הלהקה עם התמקדות בסולן פרדי מרקיורי, זכה במספר הפרסים הגדול ביותר בטקס – ארבעה במספר. ראמי מאלק, בן מהגרים מצרים שגילם את מרקורי, זכה בפרס השחקן היוקרתי והפנט את הקהל בנאום מצוין, כאשר הוא הודה למפיקים על הבחירה בו, למרות שלא היה הבחירה הברורה מאליה לתפקיד. בנוסף זכה הסרט בפרסי העריכה, עריכת סאונד ומיקסינג. הערב כולו היה מעוטר בביצועים מוזיקליים של השירים המועמדים, כאשר השיא היה ביצוע מתקתק ומרגש, שזכה גם לזווית צילום הפוכה ומקורית לטקסים מהסוג הזה, של ליידי גאגא וברדלי קופר, לשיר Shallow, מהסרט "כוכב נולד", שזיכה את גאגא הנרגשת בפרס השיר המקורי הטוב ביותר.

הבמאי המקסיקני אלפונסו קוארון, שזכה בפרס הבמאי הטוב ביותר באוסקרים ב־2013 על הסרט "כוח משיכה", קיווה להפוך לראשון שמצליח לזכות גם בפרס הסרט הזר, וגם בפרס הסרט הטוב, בזכות סרטו המדובר והמצליח, 'רומא', אך גם הוא לא הצליח לעשות את ההיסטוריה הזאת. ועדיין, קוארון הלך הביתה מרוצה מאוד, כשהוא נושא עמו שלושה פסלונים יוקרתיים מאוד על במאי, צלם וסרט הזר טובים ביותר. מי שכן קטף את הפרס הסרט הטוב של השנה הוא הסרט 'הספר הירוק', שמבוסס על סיפור אמיתי על מסע של הפסנתרן הג'מייקני־אמריקני, דון שירלי, ונהגו ושומר ראשו האיטלקי, למסע הופעות בדרום הגזעני של ארצות הברית בשנות ה־60. מהרשלה עלי שגילם את דון שירלי, הפך לפני שנתיים לשחקן המוסלמי הראשון שזוכה באוסקר על תפקידו ב־"אור ירח", זכה בפרס שחקן המשנה גם על תפקידו בסרט זה. זו הייתה הפעם השלישית בלבד בהיסטוריה שסרט שזכה בפרס הסרט הטוב,לא זיכה את הבמאי שלו אפילו במועמדות לפרס.

מי שהראה חוסר שביעות רצון מופגן מהזכייה של "הספר הירוק" הוא הבמאי ספייק לי, שזכה בפרס התסריט המעובד עבור סרטו "שחור על לבן", שעוסק בשוטר ממוצא אפרו־אמריקני שמנסה להסתנן לשורות הקו קלוקס קלאן וזכה להרבה מאוד תשומת לב במהלך הטקס. לאחר הכרזת הסרט המנצח ניסה לי לעזוב את האולם, אך שוכנע על ידי הצוות לצידו להישאר, ובנאום הזכייה הפנה את גבו בהפגנתיות לבמה. "השופטים עשו בחירה לא נכונה" אמר לאחר מכן. המאוכזבים הגדולים של הטקס היו יוצרי "המועדפת", שהיו מועמדים בתחילת הערב לעשרה פרסים, והסתפקו באחד, פרס השחקנית הטובה ביותר לבריטית הנהדרת אוליביה קולמן.
הטקס עצמו ארך שלוש וחצי שעות, הוא נראה מעט קולח וקצבי יותר מהשנים החולפות אך עדיין ברור שבעידן המודרני, המהיר והתזיזתי, יהיה לו קשה מאוד להישאר בקונספט הנוכחי ובשנים הבאות יצטרכו מפיקי הערב למצוא פתרונות, כיצד להפוך אותו לאטרקטיבי יותר עבור הדור הצעיר יותר.