כבר שנים שבגולדסטאר חתומים על פרסומות שמטרתן הכמעט בלעדית היא לעצבן ולייצר באזז. פעם שוביניזם בוטה הספיק, אבל בגולדסטאר החליטו שבשנת 2019 צריך לעדכן גרסה ובפרסומת החדשה שלהם מופנים חיצי הלעג לעבר "הגבר החדש". זה שמקפיד על אורח חיים בריא, רוכב על אופניים והחמור מכל – שותה קוקטייל עם מטריה.
אני לא יודעת למה "הגברים החדשים" מאיימים כל כך על מותג הבירה הוותיק, אבל הפרסומת כולה מחרחרת מלחמה: מהעיבוד הכסחני ל"בחורות ההן", דרך המבט הזועם של הכוכבת ליהי קורונובסקי (זיהיתי קריצה לטוקיו של "בית הנייר"?) ועד הפריימים הלעגניים של היפסטרים צנומים וחיוורים, כולל קלוז-אפ על איברי גוף שהייתי מעדיפה לשכוח.

קפיצה קטנה בזמן ל-2001. בגולדסטאר מעלים לאוויר פרסומת גברית קלאסית. "רני מגולני" יושב עם החבר'ה בבר, ומשחזר מפגש מסקרן במעלית עם דוגמנית העל קלאודיה שיפר. כל האלמנטים הצפויים שם: החבר'ה, הצבא, הבלונדינית. בלי התנצלויות, בלי מסכות.
חזרה להווה. מודל הגבריות הישן (בדמותו של ליאור רז, המסתערב הקשוח של "פאודה") הוא עדיין הטוב והנחשק. והוא שותה בירה. אשר למודל החדש – קשה להתעלם מהעובדה כי לא פחות משהוא מוצג כמגוחך, בולטים בו סממנים "נשיים" מובהקים: הוא מטופח, חלש ושותה משקאות מתקתקים.

והנה, המסכות הוסרו, חזרנו בזמן ל-2001. הגבריות היא אותה גבריות חזקה, ומצידה השני של המתרס ניצבת הנשיות, גם אם הפעם מייצגים אותה גברים נלעגים. אני מודה, לרגע עלו בי געגועים לימים של קלאודיה שיפר.
הבדיחה היא כמובן על חשבוננו. כי בפועל, הפרסומת החדשה מציגה את אותו שוביניזם ישן. ולמרות שהפעם מובילה אותה אישה שנראית לנו חזקה ואסרטיבית, היא ממהרת להבהיר שהיא עדיין מייחלת למאצ'ו טורף הסביח, ולא לחנון לוגם הספירולינה.
ואם המסר היה חלילה מרומז מדי, בגולדסטאר, כמו בגולדסטאר, לא שוכחים למלא כל פריים שני בנשים מפזזות בלבוש מינימלי. אחרי הכל, זה מה שגברים אוהבים. גם כאלו ששותים ספירולינה.