הבמאי ריאן ג'ונסון החל את דרכו עם כמה סרטי ז'אנר מקוריים והפך לשם חם בתעשייה. ב־ 2012 הוא עשה את "לופר" המבריק וכוכבו דרך היישר אל זיכיון "מלחמת הכוכבים". "אחרוני הג'דיי" בבימויו זכה לאהדת המבקרים, אבל רבים ממעריצי הסדרה לא אהבו את העובדה שג'ונסון היהיר עשה מה שבא לו בטיפולו בגיבורים הנערצים. האכזבה הגדולה הכניסה את כל הזיכיון לסחרור שעד היום דיסני מתקשה להתאושש ממנו. טרילוגיית מלחמת הכוכבים החדשה שג'ונסון אמור היה להתחיל לעבוד עליה נכנסה למצב תרדמת והוא נאלץ לחזור בינתיים לאזור הנוחות שלו. התוצאה: "רצח כתוב היטב".
סופר מתח מפורסם נמצא מת לאחר שחגג בלילה הקודם עם בני משפחתו את יום הולדתו ה־85. כפי שיתברר, חשודים לא חסרים, והבלש בנואה בלנק ייאלץ לחבר את כל הקצוות כדי לפתור את התעלומה. אם התקציר הזה נשמע לכם מוכר, זה כנראה מפני שהוא כאילו נלקח מתוך אחד מספרי הבלש הרקול פוארו מאת אגאתה כריסטי. ג'ונסון אוהב לפרק ולהשתעשע עם ז'אנרים: ב"בריק" מ־2005 הוא טיפל ב'פילם נואר' כשהעביר אותו לתיכון בן זמננו, והפעם הוא משגר את הרקול פוארו לארה"ב של עידן טראמפ. כן, ג'ונסון דוחף בכל הכוח את תפיסת העולם הפוליטית שלו כשהוא מציב כגיבורת הסרט מהגרת צעירה מדרום אמריקה ומולה חבורה של אמריקנים פריווילגיים, נצלנים ופתטיים, שחושפים את עורם האמיתי ברגע שבו המאזניים מפסיקים ליטות לצידם.

נקודות החוזק העיקריות של הסרט הן ההמצאות התסריטאיות השנונות של ג'ונסון והבימוי היצירתי: השתלשלות העניינים מצליחה לשעשע ולהפתיע, ועבודת המצלמה הנבונה והווירטואוזית מספקת חוויה קולנועית עשירה. אלא שג'ונסון הוא חכמולוג שאוהב לנסות להמציא את הגלגל, וכאן, גם לטובת חידוד המסר הפוליטי, הוא עושה שתי בחירות תסריטאיות מהותיות שסוטות מהמקובל בז'אנר ומזיקות לסרט. הראשונה היא בחירת הגיבור – אצל כריסטי, זהו תמיד הבלש פוארו. דרך נקודת מבטו האקסצנטרית אנו חווים את העולם והקרבה אליו גורמת לנו לחבב גם את יהירותו ומוזרויותיו. בנואה בלנק, בגילומו של דניאל קרייג, מבקש להיות אף הוא מין עוף מוזר, על מבטאו הדרומי המשונה וגינוניו התיאטרליים, אלא שכמו דמות משנית בלבד הוא אינו מצליח להתרומם למשהו שהוא הרבה מעבר לאתנחתא קומית שמחמיצה הזדמנות ליצירת דמות מקורית ואיקונית.
הבחירה הבעייתית השנייה היא במכניזם העלילתי. הסטייה מהנוסחה שדוגלת בהסתרת האמת הגדולה עד הרגע האחרון ממש אמנם לוקחת את הסרט בנתיב מקורי, אבל גם מעקרת לא מעט משני הדברים החשובים ביותר בז'אנר: מתח ומסתורין. ג'ונסון שומר כמה קלפים חשובים קרוב לחזה וסצנת "הבלש־מחבר־את־כל־הנקודות" מוצלחת אכן תופיע בקליימקס. קצת חבל שעד שמגיעים אליו, מתגנבת לעיתים התחושה שהרצח הזה היה יכול להיות כתוב טוב יותר.
רצח כתוב היטב ארה"ב 2019, במאי: ריאן ג'ונסון, 130 ד' 3.5 כוכבים