איכשהו, כשהאדם מתחיל עידן חדש, יהיה שם נחש. זה קרה כידוע בגן עדן עם האדם הראשון, וקרה גם בסלולרי הראשון. כלומר לא בדיוק הסלולרי הראשון, אבל בהחלט במכשיר שהפך את ישראל למעצמת סלולר בממדים אפיים. השנה היא 1997, וחברת הטלפונים הסלולריים נוקיה (כן ילדים, היה פעם משהו מלבד אפל, סמסונג ושיאומי) מחליטה לבדר את האוחזים במכשיריה – כלומר, 99 אחוז מהישראלים – ומתקינה בהם משחק. שמו המקורי של המשחק היה בכלל "עוין", והוא הומצא עשרים שנים קודם לכן על ידי מתכנת גרמני, ככל הנראה משועמם מספיק. אבל "עוין" הוא שם לא משהו למשחק בסלולרי, וכפי שאמרנו בכל עידן חדש חייב שיהיה נחש, אז סנייק. מה בעצם עושים בסנייק? זה כל כך פשוט וטיפשי עד שקשה להסביר, אז נבקש מוויקיפדיה: "במשחק שולט השחקן על נחש ארוך ודק המשוטט באזור מבודד, אוסף אוכל (או פריט אחר), ומנסה להימנע מלהתנגש בזנב שלו או בקירות המקיפים את אזור המשחק. הנחש מתארך כשהוא אוכל, וכך קשה יותר להימנע מלהיתקע בזנב או בגוף עצמו. השחקן שולט על כיוון תנועת ראש הנחש (למעלה, ימינה, למטה או שמאלה), ויתר גופו של הנחש עוקב אחרי ראשו. הנחש נמצא בתנועה מתמדת ולא ניתן לעצור אותו במהלך המשחק".

מקווה שקלטתם את הטמטום. זה היה ממכר ומטומטם באותה המידה, וזה בערך מה שכולנו עשינו במשך כמה שנים טובות. ואתם יודעים מה הייתה הבעיה הכי גדולה בסנייק? שמכשירי הנוקיה היו זוללי אנרגיה קטנים מאוד, ולא היית צריך להפסיק לשחק אף פעם כדי להטעין את הסוללה. כן, יש לי ארבעה ילדים, ואני יודע בדיוק מה הדבר היחיד שגורם להם להרים את הראש מהמסך. בשנת 2017 הודיעה נוקיה הכושלת על חזרתו של הסנייק בסדרה של מכשירים פשוטים וזולים. וכמו ספחת, גם הסנייק חזר. אלא שקהל היעד בארץ היה בעיקר הציבור החרדי, שמעדיף מכשירים "טיפשים", ונחש הוא הלוא בגדר חיה טמאה שלא ממש מומלץ לשחק איתה או בה. בקיצור, לא הטריק השיווקי הכי טוב שנעשה אי פעם. אולי בכל זאת היו צריכים לחזור לקרוא לו "עוין".
הכותב הוא עיתונאי ובעל טור במקור ראשון