אליס גינור (איילת זורר) הייתה תסריטאית מבטיחה וכיום מתפרנסת מכתיבת פרסומות ובעיקר מתרכזת בגידול שלוש בנותיה. בעלה (גל תורן) הוא שחקן שנמצא בשיא הקריירה. בנסיעה ברכבת פוגשת אליס את סופי מרציאנו (ליהי קורנובסקי), תסריטאית צעירה, חסרת השכלה אך מבריקה, שכתבה תסריט שכל התעשייה מדברת עליו ושגם דוד, בעלה של אליס, רוצה להשתתף בסרט שיופק בעקבותיו. גם אליס קוראת את התסריט ומתעוררת, נחושה להיות הבמאית שתביים את הסרט.
מאמרים נוספים באתר מקור ראשון:
מההתנתקות ועד עמונה: הקצינים ששכחו מהי אלימות
מדליקים לפיד: כחול לבן הבינו שכדי לשרוד, צריך להילחם
ספרים במספרים: הטוב, הרע והמוזר שיצאו לאור ב-2019
אם לשפוט לפי הפרומו שעלה לקראת עלייתה של הסדרה, מדובר בסרט הוליוודי אפל. ואכן, חלפו רק כמה ימים עד שהסדרה, שביימה סיגל אבין, נמכרה לשידור גם באפל TV, באותו שבוע שבו הסדרה "טהרן" של כאן 11 הגיעה לאותו הישג ממש. עם סדרות בעלות עלילה גנרית כמו זו וכמו, למשל, "ביום שהאדמה רעדה", זה ברור, לטוב ולמוטב, שהיוצרים בישראל שוקדים על סדרות שמכוונות לחו"ל, עם עצירת תדלוק בארץ.
אם לשפוט אחרי צפייה בשלושה פרקים, מדובר בסדרה שמסותתת לכדי סצנות מהוקצעות שבהן חשבו על ערכו האמנותי של כל פריים ופריים, ושהצורה בה חשובה לא פחות מהתוכן. לא מדובר בסדרה רגילה על מאבקים בתעשיית הסרטים הקשוחה, שהדמויות לוקחות גם הביתה, אלא במותחן שהסצנות בו שואבות השראה מהפילם נואר.

בסדרה סצנות ארוכות ותאורה מסתורית. יש בה הרבה הסתמכות על מימיקות בפניהן של הדמויות, ובעיקר בפניה של זורר, מהן ניתן לקרוא שהיא אישה בסוף שנות הארבעים לחייה שחיי הבורגנות והאמהוּת כמעט הכניעו אותה ומקשים עליה ליצור. היא אישה שבעלה היה מעדיף שתישאר בבית לגדל את הילדות ולא תהיה הבמאית שתחליט איך הסצנות שלו ייראו, והיא לא מבינה למה הוא לא מפרגן לה.
קורנובסקי מגלמת את דמותה של סופי כאישה חסרת מעצורים שמעוררת באופן מיידי את סקרנותן ואת קנאתן של שאר הדמויות. ברור שיש לה סוד נורא, ברור שהיא לא דמות כיפית וקלילה כמו שהיא נראית, וככל שמתקדמים הפרקים הצופה משתכנע יותר ויותר שהיא הרעה הראשית בסיפור. במסגרת החוויה האסתטית המוקפדת בסדרה, מוכפפים מוטיבים ויזואליים כך שישרתו את התוכן: אליס ודוד מתגוררים בבית שקוף שדרכו ניתן לראות הכול, אך גם להיראות. אם יש בלונים שמופיעים בסצנה הראשונה של הסרט בקונוטציה אפלה, אבין תיקח את הבלונים איתה גם לסצנות תמימות יותר כמו מסיבת יום הולדת, מה שמרמז שאין פה תום ילדות, והכול יתנפץ ויעמוד בסיכון. כמעט מתבקש, כדי שהעלילה לא תהיה צפויה מדי, שאבין תבחר לסיים את הסדרה בכך שיתברר שהכול בעצם טעות, וסופי למעשה היא כן דמות חיובית. אך כנראה זה לא עומד לקרות.
צריך לאהוב את זה כדי ליהנות מזה. לאהוב את הקצב האיטי, את המוזיקה הטעונה, את תועפות האופל בסיפור מסגרת שברמה היומיומית בסך הכול עובר על בתים רבים שבהם המתח בין קריירה לגידול ילדים מתפתח למאבקי כוחות זוגיים. בעלה של אליס לא מסתיר את זה שהוא מעדיף שהיא תישאר בבית. במקרה של הסרט הזה כנראה הצדק עמו, אבל מדובר בבעל שלא תמיד תומך באשתו, ומגובה על ידי אמו (חלי גולדנברג) שרק מתדלקת את מה שהוא בדיוק ההפך משלום בית.
יהיה מעניין לבדוק עד כמה תשתלט הגנריות ההוליוודית הזו בסדרות על חשבון הקול הישראלי האותנטי. עד כמה נשמור על הקול שלנו, ועד כמה נרדד את עצמנו בתוך הפומפייה הבינלאומית.
לכשישוחררו כל פרקי הסדרה לצפייה, בינג' שלה עשוי להיות אופציה אפלה וסוחפת במיוחד. מומלץ לצפות ב"לאבד את אליס" בדריכות, לא כשעייפים מדי, להעריך את הסצנות המסותתות ולחכות לתאונת הרכבת שבדרך.
לאבד את אליס HOT3 ,HOT VOD ו–NEXT TV