נגיף הקורונה, יימח שמו, גזל מאיתנו גם את מנת הדוז פואה השנתית – אז עד השנה הבאה אתם מוזמנים להתנחם בקצת יורוטראש באדיבות סרטם החדש של ויל פרל ההיסטרי ונטפליקס: "תחרות הזמר של האירוויזיון: סיפורה של "Fire Saga". הסרט הופק בתמיכתה המלאה של הפקת האירוויזיון, ולצורך התחקיר פרל אף ביקר בתחרות בליסבון ב־2018 והיה יחד עם רייצ'ל מקאדמס בתחרות בתל־אביב בשנה שעברה. עוד נקודה ישראלית מלבבת היא הופעה קצרה של נטע ברזילי באחת הסצנות, שכוללת גם שלל כוכבי אמת מההיסטוריה הקרובה של התחרות.
מאמרים נוספים באתר מקור ראשון:
מההתנתקות ועד עמונה: הקצינים ששכחו מהי אלימות
מדליקים לפיד: כחול לבן הבינו שכדי לשרוד, צריך להילחם
מתי מעצר של בן 14 מגיע למהדורה המרכזית?
כילד בכפר הדייגים הקטן הוסאוויק שבאיסלנד צפה לארס אריקסון (פרל) בלהקת אבבא מבצעת את "ווטרלו" האלמותי, ומאז חלומו הגדול היה לזכות בתחרות האירוויזיון. בגיל חמישים הוא עדיין שר בפאב המקומי, אלא שאז נקרית בדרכו ההזדמנות של חייו. יחד עם בת זוגו ללהקה Fire Saga יוצא לארס לאדינבורו לנסות ולכבוש את המקום הראשון.

ויל פרל הוא קומיקאי מחונן, אבל הסגנון שלו בהחלט אינו מתאים לכל אחד. הסיבה לכך היא ההיצמדות שלו לגילום גיבורים אינפנטיליים לגמרי – אאוטסיידרים שאינם מסוגלים להשתלב בחברה, וולגריים, קולניים ואימפולסיביים. בשל כך, סרטיו עלולים להצטייר כילדותיים ומטופשים – אלא שזו, לרוב, תפיסה מוטעית. דרך הדמויות שלו, שתמיד מגלות גם שפע חוכמת חיים והמון לב, מצליח פרל להגחיך בדרכים שנונות ויצירתיות דווקא את החברה הסובבת אותן, בדגש על העולם הספציפי שנמצא באותה עת תחת זכוכית המגדלת.
בהמשך לכך, אין ספק שתחרות האירוויזיון היא יעד מושלם לקומדיה, ופרל אינו מפספס דבר – הקאמפיות המוגזמת, הזוהר, הצבעוניות, הקרקס האנושי ובעיקר הלהט העצום שהיא מציתה במעריציה. פרל מתגרה כאן באקלים התקינות הפוליטית ועושה שימוש מכוון בסטיגמות פוליטיות ומגדריות, במיוחד באופן שבו הוא מציג את שלל הדמויות ואת איסלנד, המדינה המיוצגת בתחרות על ידי הגיבורים. אך חשוב לשים לב שכל זאת נעשה תוך הקפדה ברורה שכולם יקבלו מידות שוות של גיחוך ואהדה, וכדי להבטיח איזון קוסמופוליטי מושלם מזמן פרל לסרט האירופי שלו גם חבורת תיירים אמריקנים לטובת בדיחה חוזרת על כמה שהם פשוט בלתי נסבלים.
פרל נע ללא אזהרה בין קומדיה וולגרית, פרודיה, דרמה ורגש. כל סצנה עלולה בכל רגע לפנות לכיוון מפתיע, וכל שיר בתחרות עשוי להתגלות כהקצנה נלעגת של המקור או כמפגן יורופופי קליט שהיה יכול לגמרי לעבוד כשיר לגיטימי בתחרות. הזגזוג הזה שומר על עניין ועל ציפייה מתמדת אבל גם קצת מבלבל ומעייף, במיוחד כשאורכו המוגזם של הסרט מכביד אף הוא. "תחרות הזמר של האירוויזיון" לא ייזכר כאחד מסרטיו הטובים באמת של פרל, קודם כול כי הוא לא מספיק קורע מצחוק, אבל גם כך הוא יספק חוויה חביבה ומשעשעת מאוד למי שמתחבר להומור הפרלי או סתם מחבב ויקינגים מגושמים בפרווה שתלויים באוויר תוך כדי שירה במבטא איסלנדי כבד.
תחרות הזמר של האירוויזיון: סיפורה של Fire Saga ארה"ב 2020, במאי: דיוויד דובקין, 123 ד', נטפליקס