"מתחת למים" עוד הספיק לעשות סיבוב על מסכי הקולנוע בארצות־הברית אי אז בינואר, אבל אלינו הוא מגיע רק כעת, באדיבות שירות ה־VOD של הוט. העלילה מתרחשת במתקן קידוח תת־ימי חדשני הממוקם בעומק חסר תקדים של 11 קילומטר מתחת לפני הים. סדרת פיצוצים מסתוריים מאלצת את קומץ חברי הצוות ששרד לנטוש ולנסות להגיע אל תאי המילוט לפני שיהיה מאוחר מדי. בדרך עליהם לפלס דרך במבואות המתקן הקורס, להתמודד עם לחץ המים העצום ולהילחם ביצורים מסתוריים שאיש לא חשב שיוכלו להתקיים בתנאים הבלתי אפשריים של המעמקים.
מאמרים נוספים באתר מקור ראשון:
פגע והפקיר: "במקום לרצוח יותר משתלם לדרוס ולברוח"
מחאה לא תרבותית: כשגיא פינס מתבלבל
"כואב הלב על הזלזול": עובדי החינוך שנותרו מאחור
אם כן, לפנינו עוד שיבוט מז'אנרי האסונות/אימה, בדגש על הקלאסיקות "הרפתקה בפוסידון" ו"הנוסע השמיני". אבל יותר מכול מנסה הסרט ללכת בדרכו של "המדרון" המשובח מ־2005, ששילב בין הז'אנרים, וממקם את עלילתו הדומה להפליא בקומפלקס מערות תת־קרקעיות. בצעד מאוד לא שכיח, יוצרי "מתחת למים" בחרו לוותר למעשה על כל המערכה הראשונה המסורתית ולהתחיל את הסרט היישר מנקודת המפנה. דמיינו שהסצנה הראשונה ב"הרפתקה בפוסידון" הייתה פגיעת הגל בספינה או ש"הנוסע השמיני" היה מתחיל בסצנה שבה היצור פורץ מהחזה של ג'ון הרט.

יש משהו מפתה בגישה הזו, שמכניסה את הצופה לאקשן מהרגע הראשון ולוכדת בקלות את תשומת ליבו, אבל ככל שהסרט מתקדם מתברר שהוויתור על אקספוזיציה מינימלית מגיע עם מחיר. ראשית, היכרות ראשונית עם אתר ההתרחשות הייתה עוזרת מאוד להתמצא בו מאוחר יותר בזמן שהכול יוצא משליטה. שנית, ללא שום רקע על ההיסטוריה ועל הקשרים בין הגיבורים, הסרט מתקשה לפתח בהמשך חיבורים אנושיים משמעותיים ורצונות מעט מורכבים יותר מהצורך לשרוד. כדי להצליח להעביר את המידע תוך כדי תנועה נאלץ התסריט להסתפק בהסברים טכניים נמהרים, ולהישען על אוסף קלישאות רזות באפיון הדמויות והכוחות שמניעים אותן. פרטים מהותיים שהיו יכולים למנף את מערכות היחסים מוצאים את דרכם לצופה מאוחר מדי, ומחמיצים את ייעודם בעיבוי הצד האנושי.
חציו הראשון של הסרט, ה"הרפתקה בפוסידון", הוא עלילת אסונות מוצלחת למדי. מסע ההיחלצות מהמבנה הקורס מייצר כמה העמדות קלאוסטרופוביות מותחות ומלחיצות ביותר, והבימוי משכיל לתת דגש למרכיב הפסיכולוגי ולגעת בפחדים קמאיים אפקטיביים כמו הפחד ממוות בחנק או בטביעה. אלא שהחל מאמצע המסע מתחילים לחלחל אלמנטים מאגף "הנוסע השמיני", שמשנים את אופי הסרט ופוגעים בצורה קשה במומנטום. הסיבה לכך נעוצה בעיקר בבנייה חסרה של היצורים הרצחניים, שמתגלים כסתמיים, ללא שום ייחוד וללא אסטרטגיה בהתמודדות מולם. כך הסרט מידרדר לשרשרת סצנות לא מעניינות של התחמקויות והקפצות. אין ספק שהיוצרים היו צריכים להתמיד עד הסוף עם קונספט האסונות ולוותר על השאר.
ובכל זאת, גם אם הוא לא מתקרב באיכויותיו לסרטים המוצלחים בז'אנר, "מתחת למים" נהנה מערכי הפקה גבוהים, בימוי בוטח ומשחק אפקטיבי רוב הזמן. אלו בהחלט מספיקים כדי להעניק חוויית צפייה קצבית ומותחת בחשכת הסלון הביתי.
מתחת למים ארה"ב 2020, במאי: ויליאם יובנק, 95 ד', HOT VOD