רעיון וריאיון. הכתב או הכתבת שולחים רעיון לעורך ומקבלים אישור לצאת לדרך, או ההפך, העורך שולח רעיון לכתב מסוים. הריאיון מתבצע ומוקלט, ולאחר מלאכת הפענוח והכתיבה, הטקסט נשלח למפיקה.
צילום. התצלומים הם חלק חשוב בכתבה. צלמינו מתעדים את המרואיינים במגוון אפשרויות, גם מתוך מחשבה עלתמונות שיתאימו לשער.
הפקה. הצומת ההומה אך רגוע, ליבת המערכת. כשמגיע החומר מהכתבים ומהצלמים, המפיקה מעבירה אותו לעריכה ואחר כך לעיצוב. היא גם מכינה עם העורך את הלייאאוט: טבלת מבנה העיתון, בתיאום עם מחלקת המודעות.
עריכה. מסדרים את הטקסט, בוחרים כותרת – רצוי שתהיה מעניינת – מוסיפים כותרות משנה וכותרות ביניים, ובוחרים מובאות – "לידים". שולחים למפיקה רשימת תמונות מומלצת לחיפוש ולצירוף, לפי הדמויות והנושאים המוזכרים בכתבה.
עימוד ועיצוב. הכתבה זוכה לעיצוב בהתאם לתוכן שלה ולמקום שתוכנן לה, אצל אחד משלושת מעצבינו. בוחרים תמונה לכפולת העמודים הפותחת, וכל התמונות מועברות לעיבוד ולהתאמה לקראת הדפסה.
עריכת לשון. חלקי בעבודה מגיע. להשמיט אותיות סוררות ולהוסיף אחרות, לדאוג שהניסוח יהיה קולח וקריא.
קריאת עורך 1. מוסיפים כיתובי תמונה. כשצריך, שולחים לכתב שאלות הבהרה או השלמה למרואיין. מקצרים ולפעמים "מגרזנים" את הטקסט, אם הכתבה גולשת מהמקום שהוקצב לה.
קריאת עורך 2. תמיד מוצאים עוד משהו לשייף, ומי שהכין או ערך כתבה, לא יקרא אותה ראשון.
קריאות אחרונות. הגהה סופית שלי, והמעצבים שולחים PDF של הכתבה המוכנה לכתב/ת ולאורלי, סגנית העורך הראשי.
אנחנו מחכים להערות ולדיוקים ומכניסים תיקונים. מדפיסים עמודים לקריאה של המפיקה ולקריאה ואישור של גליקמן, העורך.
שער. בינתיים, מתכנסים להתייעצות סביב המעצב, לדון איזו מבין ההצעות שהכין לשער מבטאת הכי נכון את הכתבה, וחושבים על כיתובים ועל גוונים.
הפקה לדפוס. ליד כל מעצבת, יושבת עורכת. בודקים כל פרט וקרדיט, מאשרים ושולחים לבית הדפוס.
מוצש חדש נולד, בשעה טובה!
חוזרים הביתה
מתחילים לתכנן את המוצש הבא