מה את עושה?
אני עוסקת בכל מה שקשור לתוכן באינטרנט: אני מלווה אנשים שרוצים לכתוב מאמרים, כתבות, טורים, מודעות ועוד. החל מהשלב שבו יש רעיון לא מגובש, אנחנו ממשיכים בעיבוד שלו, בכתיבה או שאני משחררת לקוח לכתוב אותו לבד ואחר כך גם מעבירה אותו עריכה. אני גם מזינה תוכן לאתרים ומנהלת עמודי פייסבוק.
איך נראה יום עבודה ממוצע? שעות עבודה?
בדרך כלל יום העבודה שלי יתחיל בסביבות תשע וחצי. אחרי התארגנות ומיילים אני בונה תעדוף של משימות ומטלות שאני רוצה לסיים במהלך היום. בסביבות 13:00 הפסקת אוכל, ואז משימות קלילות יותר, כמו טלפונים ופגישות זום. ב־15:30 אני אוספת את הילדה מהגן ועוברת למשמרת השנייה שלי. אני לא אוהבת לעבוד בערבים, אני עובדת בוקר מובהקת.

מאיפה את עובדת?
עוד לפני הקורונה עבדתי מהבית, ובדיוק סידרתי לעצמי שולחן עבודה חדש.
איך הגעת לתחום?
תמיד כתבתי, אבל גדלתי בתודעה ש"מכתיבה לא עושים כסף" אז לא הרשיתי לעצמי ללכת על זה עד הסוף. במהלך ההתגלגלות המקצועית שלי הציעו לי לשמש עורכת משנה באופן זמני במגזין "אותיות וילדים", ולקחתי אותה בשתי ידיים. לאחר מכן התחלתי לנהל את דף הפייסבוק ואת אתר האינטרנט של "אותיות וילדים" ולעבוד באתר של מגזין "פנימה". כיום אני עובדת גם כחלק מצוות מגזין "גלויה", שם אני גם כותבת ועורכת, ובמקביל מול לקוחות פרטיים.
מה את אוהבת במקצוע?
אני אוהבת לראות איך משבריר של רעיון לא מגובש יוצא בסופו של דבר משהו קוהרנטי, מסודר, נקי, שמשפיע ועושה גלים בעולם. אני מתעסקת במילים, ועובדת עם החוזקות שלי.
מה את לא אוהבת במקצוע?
זה מקצוע פחות חברתי, וכך גם היה לפני הקורונה. אני יכולה לגלות בהפתעה שלא יצאתי מהבית כל השבוע, ושהאנשים היחידים שדיברתי איתם הם קרובי המשפחה שלי וחברות בווטסאפ או בפייסבוק.
טעות של מתחילים
תמחור מול הבריאות הנפשית שלי. אחרי כמה מקרים שבהם תמחרתי את העבודה שלי נמוך מדי, הבנתי שאני מעדיפה לאבד לקוח אם אני מרגישה שהתשלום לא מכבד אותי ואת העבודה שלי.
זה הדבר העיקרי שאת עושה או שיש לך עוד עיסוקים?
אני סופרת, עם נטייה מובהקת לפנטזיה, ובעיקר פנטזיה יהודית שמבוססת על דיאלוג עם המקורות היהודיים. סיפורים קצרים שלי פורסמו באסופות, סיפור קצר שלי זכה בפרס עינת, ואחר היה מועמד לפרס גפן. כיום אני עובדת על סיפור פנטזיה יהודית שמבוסס על השדים מהגמרא ומקערות ההשבעה מבבל, שאני מתכננת להוציא לאור אחרי הקורונה.
לאן מכאן?
עוד חודש אני אמורה ללדת, אז אני מודעת לכך שהקצב שלי יואט. לאחר מכן אני מקווה להגדיל את העסק שלי, וללמוד עוד תחומים משיקים, שקשורים ל־SEO ולקידום ממומן בפייסבוק.
כמה עובדות על עורכי תוכן
* עצמאים או שכירים
רוב העוסקים במקצוע הם עצמאים
* איפה הכסף
בכתיבת תוכן לאתרים אין תעריפון מסודר. נהוג לשלם לפי מילה, והמחיר נע בדרך כלל בין 15 אגורות למילה במאמרים שנועדו לקידום אורגני בגוגל ועד לשקל למילה כשמדובר במאמרים איכותיים של כמה מאות מילים. על ניהול מדיה נהוג לגבות תשלום חודשי, והמחירים מתחילים מכמה מאות שקלים לניהול עמוד בודד עם מעט פעילות, וככל שיש יותר פלטפורמות וסוגי תוכן שונים (טקסט, תמונות, וידאו) המחיר יכול להגיע גם לעשרות אלפי שקלים.
* מי הקולגות
עריכת לשון, הוראת מקצועות הומניים, דיגיטל (בעיקר SEO וקידום ממומן), מקצועות קריאייטיב במשרדי פרסום.
* הכשרה וחסמי כניסה
לכתיבת תוכן אין מסלול כניסה מוגדר ואין ארגון–גג.
* חיוני או לא חיוני
לא חיוני, אבל המקצוע הוא חלק מתחום הדיגיטל, שחווה עלייה בביקוש בעקבות הקורונה.