רגע לפני סיום 2020, כבר ברור כי השפעת הקורונה על הקולנוע המסחרי גדולה בהרבה ממה שמישהו היה יכול לדמיין. כמה גדולה? ובכן, סיכוי טוב שחוויית הצפייה האהובה באולמות הקולנוע לעולם לא תחזור למה שהכרנו.
כתבות נוספות באתר מקור ראשון:
אהבה בשחקים: נישואים בקורס טיס ובצל קורונה
ניקי היילי: ביידן חייב להמשיך את מדיניות החוץ של טראמפ
בין שטיסל לפוליקר: להצליח לגעת ולראות את עצמנו
כך זה קרה: אי אז בחודש מרץ, החלו להידחות מועדי היציאה של כל שוברי הקופות הגדולים שהיו מיועדים לעלות בעונת הקיץ. אלא שאולפן אחד החליט לעשות מעשה. בצעד חסר תקדים, אולפני יוניברסל ויתרו לגמרי על ההפצה הקולנועית המתוכננת של "טרולים מסביב לעולם" ושחררו אותו ישירות להשכרה ב־VOD. התזמון של יוניברסל היה מושלם. השוק היה צמא לתכנים חדשים והטרולים הרוויחו ימבה כסף. כל האולפנים שישבו וצפו מהצד ראו כי טוב, והתחילו גם הם לחשב מסלולי "עוקפי אולמות" משלהם. המסמר הראשון בארונה של ההפצה באולמות ננעץ חזק ועמוק.

רק שובר קופות אחד נותר עומד איתן בלב עונת הקיץ הצחיחה – "טנט", מותחן הריגול החדש של הבמאי כריסטופר נולאן. למרות חששות כבדים מצד אולפני וורנר, הצליח נולאן לשכנע אותם לשחרר את "טנט" כמתוכנן, בלב המגפה. הוא רצה להיות מושיע החוויה הקולנועית; היוצר שיראה לכולם כי הקהל רק מחכה לסרט הנכון שעבורו יהיה מוכן לעטות מסכות ולהגיע לאולמות למרות הסכנה. התוצאה הייתה הכנסות של 360 מיליון דולרים ברחבי העולם – סכום מרשים בהחלט לשנת מגפה, אבל תוצאה מאכזבת עבור סרט יקר שהיה זקוק להכנסות של חצי מיליארד דולר רק כדי לכסות את ההשקעה. וכך, במקום להציל את האולמות, הפך טנט לתמרור אזהרה; להוכחה הסופית שאין טעם לשחרר סרטים לאקרנים בזמן המגפה, ובאופן אירוני, לזרז של המהלך שבדיוק התכוון למנוע.

שוק אחד דווקא פרח בזכות הקורונה – הסטרימינג כמובן (שירותי ההזרמה), שהפך למייצר תזרים מזומנים קריטי עבור התאגידים. אלא שלצד נטפליקס ודיסני+ שעשו חיל, שירות הסטרימינג החדש של וורנר מדיה – HBO Max – פשוט לא הצליח לגייס מנויים. ואז הוצע בוורנר מהלך שעד אז היה בגדר רעיון מטורף – במקום להמשיך ולדחות את יציאת "וונדר וומן 1984", ישוחרר הסרט בערב חג המולד במקביל גם לאקרנים וגם לצפייה ביתית בחינם (!) למנויי HBO Max. כך, בטוחים בוורנר, שטף מנויים חדשים יציף את השירות. אבל בוורנר לא הסתפקו בזה והודיעו שגם כל רשימת שוברי הקופות של 2021 תעבור לשירות HBO Max. מדובר ביותר מ־15 סרטי ענק, ובהם "גודזילה נגד קונג", "חולית" ו"מטריקס 4".
לחובבי החוויה הקולנועית ההשלכות של המהלך הזה עלולות להיות הרות גורל: אם ההפצה כולה תעבור מבתי הקולנוע לשירותי הסטרימינג, הוליווד לא תוכל להמשיך להשקיע בהפקת שוברי הקופות העצומים שהתרגלנו אליהם במשך השנים, שכן רק מודל ההפצה הקולנועי המסורתי יכול לייצר את הרווחים המצדיקים אותם. כעת נותר לראות האם המהלך של וורנר יצליח. אם כן, הוליווד כולה בוודאי תרצה לצעוד בעקבותיהם אל שדות הסטרימינג הפוריים, וחוויית הקולנוע כפי שהכרנו עשויה להגיע אל כותרות הסיום העגומות.

הבית שלו
סרט האימה הקטן הזה התגלה כמשהו מורכב בהרבה. שעטנז מבריק בין ריאליזם לאימה, היוצר אלגוריה מרגשת על אודות קשיי ההתמודדות של הפליטים מאפריקה עם הבחירות הקשות שנאלצו לבצע כדי לשרוד. יצירת הביכורים של רמי ויקס תפתיע ותטלטל אתכם, אם רק תיתנו לה הזדמנות.
מאנק
כגודל הציפייה כך גודל האכזבה. למרות הבימוי המדויק של דיוויד פינצ'ר והמשחק הווירטואוזי של גארי אולדמן, סיפור כתיבתו של "האזרח קיין" המהולל נותר חוויה טרחנית אפילו עבור אוהבי הקולנוע. רוב הצופים לא יבינו על מה כל הרעש וגם לא יחושו שום צורר לברר.
פאלם ספרינגס
קומדיה רומנטית עם טוויסט בדיוני אקזיסטנציאלי. היא – אחות הכלה, הוא – אחד האורחים, ושניהם מתעוררים שוב ושוב לאותו הבוקר. מה היקום מנסה לומר להם? יציאה מצחיקה, רומנטית, קלילה וכיפית לאללה שמצליחה גם לרגש וגם לעורר מחשבה. מחפשים מה לראות הערב? אז את זה.