מה את עושה?
אני מנהלת שיווק באינסטגרם לעסקים. בפועל זה ניהול עמוד שכולל סידור ועיצוב תמונות בפיד, בניית אסטרטגיה שיווקית ובניית מיתוג נכון לעסק ולמוצרים שהוא רוצה לקדם. אדם מחליט תוך פחות משתי שניות אם הוא רוצה לעקוב אחרי עמוד אינסטגרם או לא, וחלק מהתפקיד שלי הוא לגרום לו לרצות לעקוב. עסק יכול להיות מצוין עם מוצרים מעולים, אבל אם הוויזואליות לא טובה, פרסום באינסטגרם לא יביא לקוחות. אחרי שהבאנו את העוקבים לעמוד יש עבודה על התוכן. בלי תוכן טוב, העוקבים לא יישארו. מצד אחד חייבים לשים דגש על הוויזואליות אבל מצד שני, רק זה כבר לא מספיק.
מי הלקוחות?
יש שני סוגי לקוחות, סוג אחד הוא עצמאים שאני מסייעת להם מאחורי הקלעים עם דיוקים בתוכן, בוויזואליות וביצירת אסטרטגיה. הסוג השני הוא עסקים גדולים יותר שאני מנהלת ומפעילה להם את האינסטגרם לבד.
איך נראית שגרת העבודה?
יום שגרתי מתחיל באימון פילאטיס לנשמה. אחר כך אני עושה סבב סטוריז בכל העמודים שאני מנהלת: מעלה בעצמי או מוודאת שהסטורי שאמור היה לעלות – באמת באוויר. ואז בכל יום אני עובדת על משהו אחר. יש ימים של יצירת תוכן, יש ימים של אסטרטגיה ויש ימים שאני משאירה לאינסטגרם הפרטי שלי שצריך ליצור תוכן גם אליו. שני ערבים בשבוע שאני משאירה פנויים לייעוץ שיווקי ולסדנאות האינסטגרם שאני מעבירה.
כתבות נוספות באתר מקור ראשון:
– הגלידה משכרת! משלוח המנות המנצח לפורים תשפ"א
– "גוונים רבים ליהדות": המאייר יניב טורם מצייר תשובה
– אחרי שתיקה ארוכה: הליכוד יוצאים למלחמה
איך התחלת לעבוד בתחום?
סיימתי לפני שנתיים תואר ראשון בשיווק ויחסי ציבור באוניברסיטת אריאל. כשחזרנו אני ובעלי לארץ משליחות במינכן בשיא הסגר הראשון, הייתי צריכה עבודה ולא היו משרות פנויות. הברירות שלי היו להיות מובטלת או ליצור משהו בעצמי. היה לי בלוג פעיל באינסטגרם והתחלתי להוציא בו טיפים לשיווק לעסקים. בעקבות זה פתחתי את סדנת האינסטגרם הראשונה שלי לעסקים. לא ידעתי אם תהיה הרשמה, אבל הסדנה התמלאה ממש מהר והבנתי שיש פה פוטנציאל. זה לא קרה ביום אחד. במשך שנה בניתי קהילה באינסטגרם בלי להתפרנס מזה. כשפתחתי את העסק התבססתי על הבלוג שלי ובמקביל המשכתי לחפש עבודה כשכירה. אחרי חודש וחצי הציעו לי עבודה שענתה לקריטריונים שלי אבל הבנתי שאם אני רוצה להיות עצמאית – עכשיו זה הזמן. אחרי הסדנה פרסמתי אצלי בעמוד הפרטי שאני מתחילה לנהל עמודי אינסטגרם ופייסבוק ואנשים נתנו בי אמון והתחילו לפנות אליי.
מה את אוהבת במקצוע?
אני אוהבת את העיסוק הדיגיטלי. למשל, התחלתי לעבוד עם זום עוד לפני שהייתה קורונה. אני אוהבת את הדינמיות. אף עסק ואף עמוד לא נראים אותו דבר.
מה את לא אוהבת במקצוע?
אני לא אוהבת את החלק הטכני, למשל לשבת ולערוך סטוק של תמונות או לתזמן פוסטים.
איזו טעות של מתחילים עשית?
בהתחלה לקחתי על עצמי יותר מדי דברים שדורשים הרבה אנרגיה ולא מצדיקים את ההשקעה, למשל להעלות יותר סטוריז ממה שצריך. ללקוחות שבאו בהמשך כבר בניתי תבנית של ניהול עמוד שיותר ריאלית לי, לצרכים שלהם, לתמחור ולזמן שאני משקיעה.
כמה עובדות על ניהול אינסטגרם
לקוחות
עצמאים בדרך כלל בונים קהילה של עסקים ומתוך זה הלקוחות מגיעים. אפשר גם לפנות באופן יזום לעסקים שנראה שאתם יכולים לעזור להם.
הכשרה
ניהול עמודי אינסטגרם מצריך היכרות עם שלושה נושאים: אינסטגרם כפלטפורמה, ויזואליה ושיווק. יש קורסים של ניהול עמודים שמתעסקים בעיקר עם תוכן וויזואליות (אבל מפספסים את האסטרטגיה השיווקית).
בוגרי קורסים ותואר בשיווק ישלימו את הדרוש בעזרת היכרות טובה עם אינסטגרם – מקורס או משימוש אישי.
כסף
ניהול עמוד ללקוח לרוב מתחיל מ–1,500 ₪ בחודש. משכורת של שכירים מתחילה מ–6,000 ₪.
שכירים או עצמאים
גם וגם, שכירים עובדים בסוכנויות דיגיטל.
מקצועות קרובים
אנשי שיווק, תקציבאים, עורכי וידאו, צלמים, גרפיקאים, מנהלי קמפיינים ממומנים (PPC).