לפעמים דווקא שחקני המשנה הם אלו שגונבים את ההצגה. איכשהו, ולמרות שלצידם עומד כוכב גדול, העין מתמגנטת דווקא אליהם. זה בדיוק מה שקורה בעונה הנוכחית של "מחוברים", כשהצופה זוכה להכיר את את אייל, בן זוגה המכיל והתומך של מיכל אנסקי, או את יונתן, בן זוגו השוודי והשרמנטי של עברי לידר, או את ילדיה שופעי הקסם של דורין אטיאס, הצעיר רנן והבכור מורי, שאפילו אומר לה באחד הפרקים "אני חושב שמחוברים זה כבר עליי, לא עלייך".
אם יש מילה אחת שמהדהדת לאורך העונה הנוכחית, הרי זו המילה "משפחה". המקום שממנו יוצאים גיבוריה (נוסף על אטיאס, לידר ואנסקי משתתפים בה גם דור רפאלי ולוסי אהריש) ואליו הם חוזרים. שוב ושוב אנחנו זוכים להוכחות מצולמות של ההשפעה המכריעה, המוחלטת, של הורים על ילדיהם. זוכים לראות כיצד גברים ונשים בוגרים ומצליחים נושאים על גבם כל הזמן את דמות הוריהם, את החינוך שקיבלו, את הצורך באהבתם.
מחוברים כבר אינה סדרה חדשה. העונה הנוכחית היא התשיעית במספר, והראשונה (עונה נשית בלבד) עלתה לאוויר לפני 12 שנה. העובדה הזו היא חרב פיפיות: מצד אחד אין בה הרעננות והאותנטיות שליוו את העונות הראשונות, כאשר המשתתפים הופתעו בעצמם ממידת החשיפה והעניין שעוררו. מצד שני – ההפקה הבינה שכדי לשמר את העניין עליה להביא דמויות A ליסט, ובמשימה הזו היא הצליחה.
אשר לחלקם של הגיבורים עצמם – הרי לשם כך התכנסנו – נראה כי רובם הגיעו לפרויקט בלב וראש פתוח. העניין הזה בולט בעיקר במקרה של מיכל אנסקי ועברי לידר. אנסקי, שחשבון האינסטגרם הפרטי שלה הוא פאזל של נופים יפהפיים, אוכל טוב ובעיקר תמונות שלה במלוא זוהרה, מצליחה לחשוף ב"מחוברים" את הצד הלא מושלם, הפגיע שלה. זה נכון גם לגבי השיתוק בפניה, שגורם לה אי נוחות פיזית מתמשכת לצד בושה גדולה, וגם לגבי מערכת היחסים המורכבת שלה עם הוריה, אלכס אנסקי ושרי אנסקי. כך למשל באחת הסצנות החזקות בתחילת הסדרה, מנסה אנסקי להתמודד עם סיפור מטריד מילדותה שאביה סיפר לה ואמה מכחישה בתוקף.
גם עברי לידר מצליח להשתחרר לפרקים מהתדמית המוחזקת ומלאת הפאסון שלו. גם זה קורה בזכות המשפחה שלו, ובעיקר בזכות אמו. לידר מצליח להביא אל המסך את הנושא הרגיש, הלא־פוטוגני, של הורים מזדקנים. את הצורך שלנו לדאוג ולטפל בהם, לעיתים למורת רוחם, ובשעה שאנחנו עדיין זקוקים להם כיד מכוונת, מדריכה, מלטפת.
ובזמן שהמצלמה משמשת כמיקרוסקופ שמאפשר לנו לראות את נימי נפשם של המשתתפים, יש מקרה אחד יוצא דופן. נראה כי ההפקה לא ממש התעניינה בנפשו של דור רפאלי כאשר לוהק לסדרה, אלא השתמשה בו כחלון הצצה לחייה של אחת המשפחות המפורסמות והנוצצות בישראל. לראיה ציר הזמן שבו נע הסיפור שלו – תמיד בליווי הכתובית "כך וכך ימים לפני כניסת ציפי רפאלי לכלא". וכך, גם רגעים שבהם נחשפת מערכת היחסים הטעונה מול אמו, והמחוברת (מדי) לאביו, נראים יותר כמו הצצה צהובה לבית המפואר ולמכוניות היוקרה, ופחות כמו וידויים אותנטיים ומרגשים.
בעידן האינסטגרם, הסטוריז והלייבים, נדמה לנו לפעמים שכל המחיצות נשברו. שאנחנו מקבלים בלחיצת מסך צוהר קבוע לחייהם של הסלבס. העונה הנוכחית של מחוברים מזכירה לנו כי החשבונות ברשתות עדיין מפולטרים, מיוחצנים ומהונדסים מאוד. וכדי לקבל משהו אמיתי יותר, חשוף יותר, נדרשת יותר ממצלמה. נדרשת כוונה אמיתית, נדרשת כנות, ונדרש לא מעט אומץ.
מחוברים שני־רביעי, 20:30 HOT