ממבט ראשון "חיי מהלכה למעשה", נראית כמו עוד סדרת טראש־ריאליטי אמריקנית טיפוסית. ג'וליה הארט, האישה שעומדת במרכז הלהיט החדש מבית "נטפליקס", עם הריסים המולחמים, הפנטהאוז במנהטן וגישת ה"לא־מוכנה־לספוג־שטויות־מאף־אחד", לא נראית חריגה בעולם הטלוויזיוני שהביא לעולם את קריס קרדשיאן ואת כל אחת מהכוכבות של "עקרות בית אמיתיות, בוורלי הילס".
אלא שהארט בת ה־49 מביאה למסך עכשיו את הגרסה העדכנית שלה, אחרי ריסטארט מוחלט שעברה רק שבע שנים קודם לכן. היא נולדה כטליה לייבוב בקהילה חרדית סגורה במונסי, ברוקלין. בגיל 19 נישאה ליוסף, ולבני הזוג נולדו ארבעה ילדים. אבל טליה־ג'וליה הרגישה כלואה בתוך הבית והקהילה, עד שיום אחד ארזה את חפציה ויצאה לעצמאות יצירתית וכלכלית.
מאותה נקודה הארט זינקה כמטאור בעולם האופנה, עד שהתברגה לתפקיד הנוכחי שלה כמנכ"לית "עלית וורלד גרופ", סוכנות הדוגמנות הגדולה בעולם. היום היא מנהלת את הסוכנות ביד רמה, במקביל לשליטה כמעט מוחלטת בכל הסובבים אותה, בדגש על שלושת ילדיה הגדולים – בת־שבע (27), שלמה (24) ומרים (20).
שלושת הילדים, שיצאו בעקבותיה ממונסי, מצליחים לייצג שלא בידיעתם את הרצף בין הקהילה החרדית לחיים האולטרה־מודרניים והמתירניים שג'וליה חיה היום (אזהרה: הסדרה כוללת אמירות מיניות בוטות). מרים הצעירה מנסה להיות בדיוק כמו אמה ולמחוק כל זכר לחיים הקודמים. שלמה החלטי פחות – הוא מנסה לחיות חיים חילוניים ומודרניים, אך בתוכו הוא אותו נער ישיבה ביישן. ואילו בת־שבע הבכורה ובעלה בן מנסים יותר מכולם לשמור על אורח חיים יהודי מסורתי, אבל עושים את זה כשהם לבושים בבגדי מעצבים יוקרתיים.
"חיי מהלכה למעשה", או My unorthodox life ממותגת וממוסגרת כעוד סדרת גילטי־פלז'ר על חייהם של העשירים ובקרוב־מפורסמים. לתדמית הזו מוסיפה כמובן העובדה כי משתתפי הסדרה נאים ומטופחים ומתנהלים בעולם האופנה הסופר־פוטוגני. אלא שזמן קצר מתחילת הפרק הראשון הפלז'ר מפנה את מקומו לתחושה אחרת, נעימה פחות.
הארט נחושה כל כך להותיר מאחור את מונסי ואת חייה הקודמים אותם היא מגדירה כ"כלא", עד שהיא הופכת בעצמה למטיפה קיצונית שאינה מותירה לילדיה כל זכות בחירה. היא דוחקת בהם שוב ושוב להצטרף לעולמה המשוחרר, על אף שניכר כי הם עדיין לא בשלים לקראתו, ואינה מותירה שום מקום לספק או שאלת שאלות מצידם.
זה ניכר למשל בהתערבות הבוטה בחיי הנישואין של בת־שבע ובן. כאשר בת־שבע רוצה ללבוש מכנסיים לראשונה בחייה (עד אותו רגע היא בחרה בעיקר בחצאיות קצרצרות), בן מבקש ממנה בעדינות לתת לו להתרגל לרעיון. היא מכבדת את הבקשה, אבל אז מצטרפת ג'וליה לדיון ורומסת את בן עם אמירות כמו "זה הדבר הכי מטומטם ששמעתי בחיי".
דוגמה נוספת, קיצונית יותר, מגיעה בפרק הבא, כאשר ג'וליה מבקרת את אהרון בן ה־14, בן הזקונים שלה שנשאר להתגורר אצל אביו במונסי, וזה עתה חזר ממחנה קיץ. כאשר הוא מספר לה שהחליט להפסיק לצפות בטלוויזיה ולדבר עם בנות, ג'וליה מתפרקת. היא מנסה לשכנע אותו להפוך את החלטתו וכאשר הנער מתעקש היא פורצת בבכי בגלל "שטיפת המוח שעבר". כאילו שהיא עצמה לא נוהגת בדיוק כך כשמדובר באורח החיים שלה ובצורך שלה לכפות את בחירותיה על כולם.
אם חשבנו ש"חיי מהלכה למעשה" נראית כמו הכלאה משעשעת בין משפחת קרדשיאן לסדרה "המורדת", שכיכבה בנטפליקס בדיוק לפני שנה, הצפייה בה מוכיחה שיש דברים שלא נועדו להתערבב זה בזה. ואם כבר חטאנו בסדרת גילטי פלז'ר, אנחנו מעדיפים להתמקד בתחושת העונג ולא ברגשות אשם שבסדרה הזו מוטחים לכל עבר, ותופסים מקום הולך וגדל.
חיי מהלכה למעשה, נטפליקס. שניים וחצי כוכבים
קריס קרדשיאן היא כנראה האמא–מנהלת המפורסמת בעולם. האישה שהביאה לעולם את קים קרדשיאן ואת ז'אנר הטראש–ריאליטי לשיאים חדשים. הסדרה "משפחת קרדשיאן" בכיכובה ירדה לפני מספר חודשים אחרי 20 עונות שבמהלכן הפכו שתיים מבנותיה, קים וקיילי – למיליארדריות.
"עקרות בית אמיתיות" היא תוכנית ריאליטי שעוקבת אחרי חייהן של נשות החברה העשירות של בוורלי הילס (בהסתעפות הסדרה גם אחרי נשים במנהטן ובאטלנטה). הן שותות, מסתכסכות, ומוכיחות שוב ושוב שכסף לא מצליח לקנות חברות, שלוות נפש או קלאס.
"המורדת" היא מיני–סדרה שהביאה לשחקנית הישראלית שירה האס מועמדות לאמי. צעירה חרדית מברוקלין נמלטת מביתה ומבעלה הטרי, ומוצאת מקלט אצל קבוצת מוזיקאים בברלין הרחוקה. היא מנסה לצאת לחיים חדשים ומשוחררים, אבל העבר רודף אותה גם שם.