רביב דרוקר אמר פעם בתוכנית "המקור" כשראיין את עמיר בניון, שכאשר שומעים בפעם הראשונה שיר של בניון זה סוג של התגלות. אומנם מפתיע לשמוע את זה מדרוקר, אבל הוא ללא ספק מבטא תחושה של רבים. גם שולי רנד גרם ללא מעט אנשים להרגיש כך, בצורה אחרת. כשהוא שר "אייכה" הקול שלו רעד ואיתו הקהל. אבל מה הסיכוי ששני היוצרים האלה ייפגשו לעשייה משותפת?
כדי להבין את התשובה צריכים להתחיל את הסיפור מאירוע בלתי שגרתי. לפני 15 שנה שולי רנד קיבל טלפון מעמיר בניון: כתבתי לך אלבום שלם, הוא אמר לו, רק תקליט ותוציא אותו. רנד היה מופתע. הוא בדיוק סיים לגרוף תהילת עולם על סרטו המונומנטלי "האושפיזין" ולא עשה עדיין את המעבר מעולם המשחק לעולם המוזיקה. אבל בניון לא ויתר.
הם הקליטו אלבום ביחד אבל הוא לא ראה אור מעולם. למרות זאת בניון הצליח: בזכות אותו אלבום שולי התחיל להקליט את החומרים שלו והפך לזמר ישראלי מוערך. הם המשיכו ליצור כל אחד באפיק נפרד וגם עברו טלטלות בחיים. בניון נפרד מאשתו וגם רנד, שבינתיים אף נישא לעיתונאית צופית גרנט. אחרי עשור וחצי הם נפגשו שוב להקליט אלבום שכתב בניון. הפעם ממקום משותף, של שני יוצרים מוערכים. האלבום ראה אור לאחרונה ובעקבותיו גם העלו השניים מופע משותף "ת'מבינתי".
ועכשיו לתוצאה המפתיעה. שני היוצרים שמזוהים עם מוזיקה מלנכולית וטקסטים נוגים, הוציאו ביחד אלבום שכולו אופטימיות. גולת הכותרת היא השיר "גיליתי מחדש". מי לא חווה טלטלה בעולם האהבה, אבל בשונה מרבים שמגלים אהבה חדשה אחרי עשרות שנים של אהבה כוזבת – כמו זו שרנד מספר שחווה לאחר שסיים זוגיות הרסנית עם אשתו הראשונה – השיר הזה דווקא מגלה את העולם העמוק שבו אפשר להתחיל זוגיות חדשה בתוך מערכת יחסים קיימת.
"פִּתְאוֹם גִּלִּיתִי מֵחָדָשׁ אֶת אָהַבְתִּי אֵלַיִךְ
כְּמוֹ פַּעַם אַתְּ נֶחְשֶׁקֶת, שׁוֹתֶה אֶת מִלּוֹתַיִךְ
כְּמוֹ הֵלֶךְ בַּמִּדְבָּר, בְּאֶמְצַע קַיִץ חַם
פִּתְאוֹם קוֹלֵךְ עָרֶב, פִּתְאוֹם מַרְאֵךְ נָאוֶה
פִּתְאוֹם אֵין שׁוּעָלִים, הֵם כְּבָר לֹא מְשׁוֹטְטִים בִּכְרָמַיִךְ הַיָּפִים
פִּתְאוֹם גִּלִּיתִי מֵחָדָשׁ"
השיר שעלה לרשת לפני כחודש זכה כבר למאות אלפי צפיות והוא גם מלווה את קליפ החתונה המרגש של שולי רנד וצופית גרנט. העובדה האחרונה היא שהופכת את מילות השיר למעניינות יותר, כי נראה שהוא נכתב במיוחד לרגל המאורע. כשצופים בקליפ החתונה של שולי וצופית, שהועלה לרשת עם השיר ברקע, נראה ששולי רוצה לומר לנו 'אל תחשבו שרק בסבב ב' זוכים להרגיש אהבה מטלטלת שכזו פתאום באמצע החיים'. שולי שר בקולו העמוק "פתאום גיליתי מחדש" ונשמע שהוא צועק מקירות ליבו, תנסו להתרגש ולגלות את האהבה הזו שישנה שם חבויה.
השיר מתכתב עם התיאוריה של ד"ר אסתר פרל, המטפלת הבינלאומית למערכות יחסים שנפגעו כתוצאה מבגידה ומי שנחשבת לגורו של שיקום הזוגיות. פרל טוענת שכל אדם חווה בחיים שלוש מערכות יחסים. ניתן לחוות אותן עם אנשים שונים, אבל אפשר לחוות שלוש מערכות יחסים שונות גם בתוך אותה מסגרת זוגית. כנראה לכן השיר קיבל את ההכרה של הצופים, הוא נוגע באחד העצבים הרגישים של העולם המודרני. כולם רוצים להרגיש שוב את אותו ריגוש שהיה פעם בהתחלה. אולי שולי ועמיר מצאו את התשובה.
בנוסף ל"גיליתי מחדש" יש ביצועים קלילים יותר כמו שיר שמזמין אדם חילוני לעשות שבת עם אחיו הדתי ומספר לו כמה כיף לשמור שבת, או השיר "תחפש טוב" שמזמין אדם לראות את הטוב ולהאיר. באופן כללי האלבום, שזכה גם לשם "שולי שר בניון", הוא אופטימי ומפתיע בנעימותו.
החיבור בין שני יוצרים עם סגנונות מוסיקליים שונים מאוד עובר בקלות. מצד אחד רנד, התכתב עד היום בעיקר עם מוזיקה ישראלית מודרנית, ומהצד השני בניון שמזוהה עם הסגנון המזרחי. אבל רנד משתלב היטב בלחנים של בניון ויש התאמה גבוהה בין השירה של השניים. והאמת שזה פחות מפתיע כשנזכרים שבשני התפקידים הגדולים של רנד בעשור האחרון בקולנוע הוא גילם דמויות מזרחיות: משה בלנגה ב"אושפיזין" ומשה כהן ב"בלתי רשמיים".