לאחר הפתיחה החזקה של "הכוח מתעורר" ו"רוג אחת", מצא עצמו לפתע זיכיון מלחמת הכוכבים המחודש במשבר עם "אחרוני הג'דיי", שאמנם זכה לאהדת המבקרים אבל אִכזב את המעריצים. למציאות הזו מגיח כעת "סולו: סיפור מלחמת הכוכבים", השני בסדרת סרטי האנתולוגיה, שעוקב אחר מעלליו של האן סולו הצעיר. סולו סבל בדרך מלא מעט יח"צ שלילי – החל מהחלפת הבמאים שלושה שבועות לפני סיום הצילומים בשל חילוקי דעות עם ההפקה, ועד לטענות על כישורי משחק מפוקפקים של הכוכב אלדן ארנרייך. אז שימו לב: שכחו מהשמועות והבאזז השלילי. סולו הוא תענוג גדול. הרפתקת חלל מהירה, כיפית ומסעירה שתוציא אתכם מהאולם עם חיוך ענק על הפנים. אם יש ביקורת אחת על סולו היא שהוא לא לוקח סיכונים, אלא הולך על בטוח. אבל כזכור, זו גם הייתה הביקורת על "הכוח מתעורר" האדיר.

אך ישנו מכנה משותף נוסף בין שני הסרטים הללו: התסריטאי לורנס קאסדן. קאסדן, במאי ותסריטאי ותיק ומשובח שכתב בין השאר גם את "האימפריה מכה שנית", "שובו של הג'דיי" ו"שודדי התיבה האבודה", הוא כנראה האדם שמבין הכי טוב את מלחמת הכוכבים ואת מה שגורם לפרנצ'ייז הזה לדגדג לקהל בדיוק היכן שנעים לו. כשג'ורג' לוקאס החליט לעשות משהו "אחר" עם הטרילוגיה השנייה, הוא התרסק. כש"רוג אחת" בחר לתת טוויסט מלחמתי, הוא איבד משהו מהמוג'ו המלחמת־כוכבימי. וכשראיין ג'ונסון התיימר להכניס עומקים ומורכבויות חדשים ל"אחרוני הג'דיי" הוא גרם לקהל לברוח בזעם מהאולמות. אז כשפיל לורד וכריסטופר מילר, הבמאים המקוריים של סולו, ניסו לסטות מהתסריט ולאלתר כיוונים חדשים, נזעק קאסדן לגונן על התסריט שלו וגרם לפיטוריהם.
מה שקאסדן מבין זה שיש שלושה כללי ברזל כשניגשים לכתוב סרט מלחמת הכוכבים:
1. מלחמת הכוכבים מספר כל הזמן את אותו סיפור מיתי של מלחמת האור בחושך. למיתוסים יש כללים ברורים ונוקשים שהתהוו במשך אלפי שנות סיפורים מסביב למדורה. רוצים לשנות? רוצים לטשטש גבולות? אין בעיה. אבל בסדרת סרטים אחרת בבקשה.
2. הז'אנר הדומיננטי בסרטי מלחמת הכוכבים הוא ההרפתקה הקלאסית. לא מלחמה, לא טרגדיה, לא קומדיה.
3. חייבים לתת לקהל את מה שהוא רוצה! האהבה שהקהל רוחש לעולם ולדמויות הללו היא כה גדולה, שהוא פשוט לא יהיה מוכן להתמודד עם אכזבה. אז קאסדן וידא שהכול בפנים, וסִמכו על מי שכתב את אינדיאנה ג'ונס הראשון, סרט ההרפתקאות הטוב ביותר שנוצר, שהוא יֵדע גם לשזור את הכול לעלילה זריזה, קולחת ומסעירה.
ואיך אלדן ארנרייך בתפקיד הראשי? הריסון פורד הוא אולי סטנדרט קצת גבוה, אבל ארנרייך יוצר גרסה משכנעת משלו להאן ויוצר כימיה מרגשת עם צ'ואי ולנדו החלקלק של דונלד גלובר המצוין אף הוא. הלוואי שתצלח תוכניתם המקורית של דיסני ליצור כאן טרילוגיה חדשה.
סולו: סיפור מלחמת הכוכבים, ארה"ב 2018, במאי: רון הווארד, 135 ד'