אנחנו כבר בעיצומם של הימים הנוראים, והליך התשובה ממש בעיצומו. כהמשך לחלק הראשון מהשבוע שעבר שבו סקרנו את מסע החזרה בתשובה של כמה מהנבלים המפורסמים בקולנוע, השבוע לכבוד יום הכיפורים נעלה מדרגה נוספת ונסקור את מסעות הגאולה המרשימים ביותר של הגיבורים על המסך הגדול.
פיל קונורס: לקום אתמול בבוקר

המסע לגאולה: ביל מוריי באחד מתפקידיו הגדולים מגלם חזאי טלוויזיה שמגיע עם צוותו לעיירה קטנה בפנסילבניה, אלא שבבוקר המחרת הוא מגלה כי התעורר שוב ביום הקודם והוא תקוע במין לולאת זמן שבה כל יום הוא אותו היום. פיל הוא חתיכת נרקיסיסט ציניקן, אדם לא סימפטי בעליל והוא כמובן מנצל את לולאת הזמן שבה נתקע, לצרכיו האגואיסטיים כמו גם לשעשועים מרושעים על חשבון הזולת. אבל ככל שהימים עוברים וחוזרים, פיל מבין כי הסיטואציה הקוסמית שנקלע אליה טומנת בחובה כמה לקחים חשובים לחיים ובעיקר הזדמנות ללמוד להיות אדם טוב יותר ולהשתנות. וכך, מפוץ אנטיפת שמנסה להשיג את מבוקשו בעורמה, הוא הופך לאדם קשוב שאשכרה אכפת לו מהסובבים אותו וכך הוא מוצא את דרכו לליבם.
השכר: זכה לראות את יום המחר.
לי צ'נדלר: מנצ'סטר ליד הים

המסע לגאולה: לי (קייסי אפלק שזכה באוסקר על תפקידו), אכול רגשות אשם בשל אירוע טראומטי מעברו. האשמה הפכה אותו לחצי אדם וכל שנותר לו הוא קיום ריקני שבו הוא מחפש פורקן לתסכוליו – בקטטות עם זרים בפאב המקומי או בליבוי ריבים עם דיירי הבניין שבו הוא עובד כשרת. מותו של אחיו הגדול מותיר אותו אפוטרופוס על אחיינו המתבגר וכך נפתח לו צוהר לגאולה. קל בהרבה לכפר על פגיעה באחרים מאשר לסלוח לעצמך. ועל אף שכנראה לעולם לא יוכל באמת לפתוח עם עצמו דף חדש, מערכת היחסים החדשה שנכפתה עליו והאחריות המחייבת כלפי חייו של אדם אחר מצליחים למרות הכול לחדור פנימה ולהשקיט את השדים.
השכר: נדל"ן חלומי עם נוף לים.
ריק בליין: קזבלנקה

המסע לגאולה: ריק (האמפרי בוגרט), חי את חייו כמנהל בית קפה בקזבלנקה, ללא נאמנות לאף אחד מלבד לעצמו. טפלון ציני שאף אחד לא מסוגל לחדור תחת עורו, ושמוכן לעשות כל דיל שטוב לעסקיו גם במחיר פגיעה במטרות צודקות. נקודת המפנה מתרחשת כשמתגלים לו פרטים חדשים על האירוע המכונן מעברו שהפך אותו לכה מריר וקר. מתברר שהאישה שאהב לא בגדה בו כפי שסבר, אלא פשוט נקלעה לנסיבות בלתי אפשריות. כעת, חמוש בתובנה החדשה, ריק מצליח לגדול מעבר לאדישותו, להסיר את המגננות ולעשות את המעשה הנכון והאצילי.
השכר: תחילתה של הידידות המופלאה ביותר בהיסטוריה של הקולנוע.
ויקוס ואן דה מרווה: מחוז 9
המסע לגאולה: חללית ענק מופיעה מעל יוהנסבורג ועליה המוני חייזרים במצב נוראי. השלטונות מכנסים את הפליטים במחנות עלובים ובתת־תנאים. ויקוס ואן דה מרווה אחראי על העברת הפליטים בין האזורים השונים והוא אדיש לגמרי לסבל ולפשעים שסביבו. נקודת המפנה מתרחשת כשתאונה החושפת אותו לחומר מידבק גורמת לו להפוך לאיטו לאחד הזרים. מרגע שוויקוס מתחיל לחוות את המציאות דרך עיניו של הצד השני, תפיסת עולמו משתנה והוא יוצא להילחם במעסיקיו לשעבר. יש אומנם משהו מעט פשטני באלגוריה החברתית של מחוז 9, אבל המסר חד כמו גם ההבנה שכדי למצוא כפרה לעיתים צריך להיכנס לנעליו של האחר.
השכר: פרספקטיבה חדשה על החיים. כחייזר.
ויליאם מאני: בלתי נסלח

המסע לגאולה: בצעירותו היה ויליאם מאני (בגילומו של קלינט איסטווד שאף ביים), רוצח אכזר שאינו בוחל בדבר. אך הוא פרש מחיי הפשע כדי להקים משפחה ולאחר מות אשתו נותר לגדל לבדו את ילדיו הקטנים. אלא שאירועי הסרט סוחפים אותו לעוד הרפתקה אחת – קבוצת יצאניות מחפשות נקמה באיש האכזר שצילק את חברתן לביצוע המשימה מאני מצטרף לחברו משכבר הימים ואל בחור צעיר ושאפתן. המעניין כאן הוא שאנו פוגשים את מאני כבר בערוב ימיו, לאחר שלכאורה כבר עשה כפרה כשבחר לנטוש את חייו האלימים ולהקים משפחה. לכן, תכליתו של מסעו החדש הוא למעשה לגלות האם באמת הוא השתנה או שמא ברגע שיחזור לעסקיו הישנים, יידרדר שוב גם לדרכיו הנלוזות. כי לעשות כפרה זה דבר אחד, אבל להמשיך להישאר נקי ללא חטא זה כבר סיפור אחר לגמרי.
השכר: המערבון האחרון של קלינט איסטווד שהוא גם יצירת המופת הגדולה שלו.
פלטשר ריד: שקרן שקרן
המסע לגאולה: ג'ים קארי באחד מתפקידיו המצליחים מגלם את פלטשר, עורך דין שלא מסוגל להפסיק לשקר. הוא חולק משמורת על בנו אך למרות הקשר הטוב ביניהם, פלטשר נותן קדימות לקריירה שלו ומפר את הבטחותיו אליו. לאחר שפלטשר מחמיץ את יום הולדתו, מביע הבן משאלה שאביו לא יוכל לשקר למשך יממה. התפנית הזו מכניסה את פלטשר לסדרה של מצבים מצחיקים, מביכים ומסובכים אבל גם פוערי עיניים, כשהוא מבין עד כמה הרסניים עשויים השקרים להיות. בסופה של המעשייה, פלטשר מפנים את הלקח שלמד ומפסיק לשקר לתמיד. כמובן שמכאן החיים שוב מסתדרים לו על הצד הטוב ביותר.
השכר: 20 מיליון דולר. אנחנו מדברים על השכר שג'ים קארי קיבל על תפקידו בסרט, כן?
ג'רי מגווייר: ג'רי מגווייר
המסע לגאולה: ג'רי מגוויר (טום קרוז) הוא סוכן שחקני ספורט מצליח שרואה רק את הכסף ולא את האנשים שהוא מייצג. לאחר שאחד מלקוחותיו נפצע והוא מוצא את עצמו דוחק בו להמשיך לשחק למרות הסיכון הברור לבריאותו, נופל לו האסימון והוא מציע לחברה שהוא עובד בה להרגיע עם הקפיטליזם כדי לספק שירות טוב ותומך יותר. מיותר לציין שהוא מיד מפוטר. כעת ג'רי נאלץ לצאת לדרך מקצועית חדשה שתתברר כהרבה יותר מכך. מה שמעניין בג'רי מגווייר הוא שהכפרה המדוברת מתרחשת כבר בדקה השישית. וכך, המסע של ג'רי בסרט הוא לא להגיע להארה פשטנית אלא להבין כיצד ליישם אותה בכל אפיקי חייו. וזה לוקח לו עוד קצת יותר משעתיים.
השכר: כמה משורות המחץ הקולנועיות הקלאסיות ביותר "You had me at hello" מישהו?
החיה: היפה והחיה

המסע לגאולה: בליל סופה עזה נסיך גאה ואכזר מסרב לתת לאישה זקנה מחסה מפני הגשם בטירתו. כעונש, היא מטילה עליו קללה והופכת אותו לחיה כעורה. רק אם ילמד לאהוב ויאהב בחזרה יוכל לחזור למראהו הקודם. "היפה והחיה" תמיד היה משל על הצורך לשפוט את הכלי לא לפי מראהו כי אם לפי תוכנו. אבל זהו בעיקר הלקח של בל בסיפור. החיה, לעומת זאת, נמצא על נתיב מרכזי אחר שבו עליו ללמוד ענווה וטוב לב. רק אחרי שהוא מפנים את חשיבותן של אכפתיות ואדיבות כלפי הזולת, הוא עובר שינוי פנימי אמיתי שמשפיע על האופן שבו גם אחרים רואים אותו.
השכר: הוא חוזר להיות נסיך יפה תואר בסוף. מספיק טוב?