לא ברור מדוע היה דחוף למתג את סרט העוקץ החדש של סנדרה בולוק ושותפותיה, "אושן 8", כחלק מעולם סרטי ה"אושן". ראשית, קשה לומר ששלושת סרטי "אושן" של סטיבן סודרברג שיצאו בין 2001־2007, הצליחו ליצור כאן איזה זיכיון בעל ערך. בנוסף, "מכסחות השדים", הניסיון האחרון לעיבוד מחודש של זיכיון ידוע לגרסה עכשווית על טהרת הנשים, לא בדיוק זכה להצלחה שמגבה את הטרנד המעייף הזה. ודבר אחרון, אף אחד אפילו לא טרח להצדיק את הזיקה עם איזו הופעת אורח משובבת מתבקשת (ונדרשת!) של ג'ורג' קלוני. תכלס, הדבר היחידי שגרר המיתוג המדובר הוא ההשוואה הבלתי נמנעת למקור, עניין שאושן החדש היה יכול בהחלט בלעדיו.
סנדרה בולוק היא דבי אושן, אחותו של דני אושן שמתברר שהלך לעולמו. דבי בדיוק משתחררת מהכלא וכמובן שאין לה כל כוונה לחזור למוטב. היא מגייסת קבוצה של חברות כדי להוציא לפועל תוכנית מורכבת הכוללת שוד של ענק יהלומים בארוע ניו־יורקי יוקרתי ועל הדרך גם נקמה בגבר שהוביל למאסרה.

"אושן 8" הוא בסך הכול יציאה חביבה ולא מזיקה שתנעים את זמנכם, במיוחד אם אתם חובביו של ז'אנר סרטי שוד או עוקץ. אבל לאסוף חבורה כה משובחת של שחקניות בשביל סרט שמסתכם ב"לא מזיק" זה חתיכת פספוס. כל הבעיות נובעות מתסריט עצל למדי שפסח כמעט לגמרי על האלמנטים הבסיסיים ביותר של הז'אנר: קודם כול, הכול קל מדי – עם כל האלגנטיות והחלקלקות הרי לא ייתכן שתוכנית שוד כל כך מורכבת תעבור ללא שום התקלה איכותית. כזו שתדרוש מהדמויות גמישות, יצירתיות והפגנת תושייה. אלה הם הרי הרגעים שיוצרים את המתח האמיתי אצל הקהל. אז פה ושם אולי צצה לה איזו מהמורה בדרך, אבל הגיבורות מתגברות עליה בן־רגע ודופק הצופים לא רושם אפילו פעימה אחת חסרה.
הבעיה השנייה חמורה יותר – מחסור בנבל או לכל הפחות אנטגוניסט מובהק. לקראת הרבע האחרון של הסרט מופיעה דמותו של חוקר הביטוח, בגילומו של ג'יימס קורדן. מדובר בברנש חריף ומנוסה שנותן פייט אמיתי לדבי ולחברותיה. לו רק הייתה דמותו צצה בשלב מוקדם יותר כדי לנשוף בעורפן של גיבורותינו, להפריע ולאיים על שלמות התוכנית, סביר להניח שהיינו מרוויחים את כל ההפתעות והמתח שכה חסרים.
העניין השלישי הוא המהותי מכולם – מחסור ב"דילמה". כלל ידוע הוא שכל סרט עוקץ מוכרח, בשלב גורלי של העלילה, להעמיד את גיבורו בפני בחירה אמיתית שהוא הקפיד לטפח לכל אורך הדרך. משהו בנוסח – המשימה או הבחורה; המשימה או "כל אג'נדה שהגיבור שומר לעצמו ויש לה עבורו משמעות כה גדולה, שהוא בהחלט עשוי להקריב בשבילה את המשימה". התוצאה של כל זה היא סרט כמעט נטול קונפליקטים. מדהים. ואולי העובדה שלמרות זאת עדיין מדובר בחוויה סימפטית למדי, היא העוקץ האמיתי כאן.
אושן 8 ארה"ב 2018, במאי: גארי רוס, 110 ד'
 
חנות הספרים
דרמה. פלורנס מחליטה לפתוח את חנות הספרים הראשונה בעיירה האנגלית המנומנמת. לאט–לאט נחשפים התושבים השמרנים אל הספרות הגדולה של המאה העשרים והעיירה שקפאה מתעוררת לחיים. אנגליה 2017, 113 ד'
מגיפה
אימה. מגיפה קטלנית תוקפת את העולם. נערה אחת מתעדת את החיים של משפחתה בהסגר ומנסה להציל את אחותה שנדבקה במגיפה. ארה"ב 2017, 85 ד'
ממזרח ועד ערב
תוכנית מיוחדת בת שמונה סרטים שתיעדו את סיפורה של המוזיקה הערבית והמזרחית. תרבות עשירה ומגוונת שנאבקה על מקומה ועדיין נאבקת אל מול התרבות הישראלית הדומיננטית. 19.6־19.7, סינמטק ירושלים