כמו כל סדרה ישראלית מצויה, גם בסדרה החדשה של קשת 12, "גוף שלישי", ברור מאוד לאיזה כיוון הסיפור יוביל: קשיים כלכליים, סיבוכים רפואיים ובעיקר – בעיות בזוגיות שיתפתחו, במוקדם או במאוחר לבגידה.
הסדרה מגוללת את סיפורם של הזוג אלי (רותם סלע), דוקטור לספרות ועורכת מוכשרת בהוצאת ספרים, ועידו (יהודה לוי), עו"ד במשרד קטן משלו, במסע המפרך והמורכב להביא חיים משלהם לעולם. עם עקשנות מצד אלי ועם פחד וחשש מצד עידו הם מנסים במשך חמש שנים לממש את הרצון המשותף והכמיהה לילד. הם ניסו הכול עד שהגיעה ההצעה של הרופא: היריון באמצעות אם פונדקאית.
אך גם אחרי שהזוג קיבל את ההמלצה הדברים לא פשוטים; חן (גל מלכה), הפונדקאית ששודכה לזוג, התגלגלה לכל הסיפור הזה לגמרי במקרה. היא גרושה ואם לילד בן עשר שמתגוררת בבית של אביה, וביניהם מתנהלים יחסים מורכבים. היא נואשת לכסף כדי לעבור למקום משלה, ולכן מוכנה אפילו "למכור את עצמה" ולעשות את אחד המעשים האציליים ביותר עבור אלי ועידו. הגרוש שלה מאוד לא אוהב את העבודה החדשה, ושולח לה דרישה למשמורת משותפת. היא בתגובה פונה לעידו ומבקשת שיעזור לה. גם בעבודה של אלי העניינים מסתבכים, ולפתע היא מוצאת את עצמה קרובה מתמיד לגיבור קולנוע, תומר (ליאור רז), שמוציא ממנה צדדים אחרים. פתאום איתו, לראשונה מזה זמן רב, היא "עושה כיף".
קודם כול, מילה על רותם סלע: היא החליפה תסרוקת, והמשחק שלה אפילו לא רע בכלל. ובכל זאת, העמדה המוכרת מדי שלה מצחקקת לצד אסי עזר כשברקע מתחרים מזייפים בגיטרה או מזנקים לבריכות ברוב שעות הפריים טיים מיסדה תפיסה מסוימת של האישיות שלה, שבעיניי הופכת את דמותה כדוקטור לספרות לקצת קשה לעיכול, קצת לא מציאותית.
ובכל זאת הסדרה עובדת. אחד הנושאים המרכזיים בה הוא נשיות, וראיה לכך היא הדיאלוג המדהים של אלי וחן מעבר לדלת השירותים הציבוריים אחרי פגישת הבליינד־דייט של הזוג עם הפונדקאית לעתיד, "שהייתה יותר גרועה מהבליינד־דייט שלי בתיכון", לדברי אלי. בשיחה בין השתיים מתגלים הבדלים תרבותיים וכלכליים (וגם עדתיים, צריך לומר), הבדלים שמתבטאים גם בתפיסת האמהוּת, מהלך ההיריון, הפחדים, החששות ובתפיסת הנשיות שלהן.
בתור עורכת מוכשרת ומוערצת, בעלת דוקטורט ("שאולי 20 אנשים קראו"), אלי מרגישה שבשדה התעסוקתי היא מיצתה את עצמה, וכעת כל כוחותיה ושאיפותיה קשורות לעולם המשפחה וההורות. אולי זו הסיבה שחוסר היכולת שלה להיכנס להיריון כואב לה כל כך וגורם לה להרגיש נכשלת.
לעומתה, חן מתנדנדת כבר שנים מעבודה לעבודה, לא מוצאת את עצמה, ובאופן כללי היציבות שלה מוטלת בספק. הכסף אצלה הוא כלי הישרדותי, שמטרתו לאפשר לבנה לחיות חיים נורמטיביים ולזכות בחופש. אולי דווקא התהום ביניהן היא שמאפשרת את השיח על המרחב שבין כסף, נשיות ואמהוּת, שכולנו מנסות ללמוד כל הזמן. צעד אחר צעד.
גוף שלישי מביאה באופן אינטימי ונוגע ללב את הסיפור של משפחות רבות, בפרט בישראל, שלהן היריון ולידה הם לא עניין של מה בכך. נכון, מעטות המשפחות שמגיעות עד השלב של היריון באמצעות פונדקאית, ועדיין רגעי המתח, ההתרגשות, הציפייה, האכזבה וההמתנה מוּכרים ובועטים היישר בבטן הרכה.
גוף שלישי, קשת 12