שתי נשים נעלמו השבוע. הראשונה היא בלייק לייבלי ב"בקשה מסתורית" המסוגנן של פול פיג. השנייה היא בתו בת העשרה של ג'ון צ'ו ב"חיפוש" האינטנסיבי של אניש צ'אגנטי.
אנה קנדריק היא סטפני סמות'רס, אם חד־הורית, פצצת אנרגיה שאינה מסוגלת לנוח לרגע. יום אחד היא פוגשת את אמילי נלסון (בלייק לייבלי), הדבר הכי רחוק שיכול להיות מאם פרוורים ממוצעת. סטפני נמשכת לסטייל ולמסתורין של אמילי והן הופכות לחברות מאוד לא צפויות. אבל אז אמילי נעלמת, וסטפני הבלתי נלאית מחליטה לרדת לשורש העניין. הבמאי פול פיג ידוע בעיקר בשל עבודותיו הקומיות ("מסיבת רווקות", "מרגלת", "מכסחות השדים") וב"בקשה מסתורית" הוא מנסה ללכת על משהו אפל יותר. רוב הזמן זה מצליח לו, דווקא בזכות העובדה שהוא עדיין מקפיד לשמר שתיים מחוזקותיו: הומור ועבודה עם נשים. אנה קנדריק נפלאה כהרגלה והיא נעה בטבעיות בין אמהוּת אפרפרה לנחשקות ובין מגושמות חיננית לערמומיות שעדיין מעט מגושמת. בלייק לייבלי, היא, ובכן, בלייק לייבלי. כל מה שנדרש הוא פשוט ללהק אותה נכון, וכאן פגעו בול. חציו הראשון של הסרט עובד היטב בזכות הכימיה המשעשעת בין הגיבורות ותעלומת היעלמותה המסקרנת של אמילי. אלא שכידוע, הרבה יותר קל לבנות מסתורין מוצלח מאשר לספק לו התרה הולמת, וזהו המקום שבו הסרט מפשל קצת. סרטים משובחים כמו "נעלמת" של פינצ'ר השכילו לשמור על מסתורין בעוברם ממהלך עלילתי אניגמטי לצלילה לעולמם האפל של גיבוריהם האניגמטיים עוד יותר.

אבל כאן, הדמויות פלקטיות מדי וכשעלילת המסתורין מתפוגגת, התסריט נאלץ לעבור לפאזת מותחן טוויסטים דלוח שבו כולם מנסים לעבוד על כולם, ומי שיוצאים נפסדים הם בעיקר הצופים. בסופו של דבר, "בקשה מסתורית" מתגלה כחוויה חביבה למדי שהייתה יכולה להיות מוצלחת בהרבה.
חיפוש אינטרנטי
על פי דף הפייסבוק שלה, למרגו קים יש יותר מ־200 חברים. אבל לאחר שהיא נעלמת ואביה המודאג, דיוויד, מנסה ליצור עמם קשר כדי להתחקות אחר עקבותיה, הוא מגלה כי אף אחד מהם אינו באמת חבר. האינטרנט ודרכי התקשורת הדיגיטליות הם גיבורים לא פחות מרכזיים מדיוויד ומרגו במותחן החדש "חיפוש". הבמאי אניש צ'אגנטי בחר ללכת עד הסוף עם "היי קונספט" לא פשוט – כל מה שאנחנו רואים בסרט מתווך על ידי מסכי מחשב, אפליקציות או מצלמות בעולם הסרט: חיפושים ברשת, תוכנות צ'ט, מצלמות אינטרנט, סרטוני יוטיוב וסטרימינג, מצלמות מעקב ודומיהם.

הטכנולוגיה מוטמעת כאן עמוק בעלילה לא רק ברמה הטכנית אלא גם ברמה הרגשית. כך לדוגמה תחילת הסרט, המתרחשת כ־15 שנה לפני כן, מציגה את התמימות של הטכנולוגיה דאז עם חלונות XP ומשם אנו מתקדמים וחווים את האופן שבו הטכנולוגיה מלווה את המשפחה ברגעיה היפים והעצובים. מהלך הסרט, המתרכז בחיפושיו הקדחתניים של דיוויד אחר בתו ובניסיונותיו לספק עזרה למשטרה ולחוקרת הראשית (דברה מסינג), ממחיש היטב את הדואליות הקיימת ברשת – מחד, בסכנות שהיא מציבה ומנגד, במידע הרב שהיא אוצרת ומאפשרת לדיוויד, אדם פשוט מן היישוב, לחשוף לבדו פרטים קריטיים. ההיצמדות חסרת הפשרות של צ'אגנטי לקונספט שלו אמנם הופכת את החוויה למעט קלסטרופובית אבל היא גם תורמת ללחץ של הצופים, וסדרה של תפניות עלילתיות מתוזמנות היטב דואגות לשמור על עניין תדיר במתרחש.
התוצאה היא מותחן מוצלח ואקטואלי עם מרכז כובד דרמטי בדמות הקשר האמיץ שבין הורה לילדו.
"בקשה מסתורית", ארה"ב 2018, במאי: פול פיג
117 ד'  
"חיפוש", ארה"ב 2018, במאי: אניש צ'אגנטי
102 ד'