תעלומה אחת נותרת בלתי פתורה אחרי הצפייה בסדרה הבלשית "ורוניקה מארס", שחוזרת למרקע עם עונה רביעית, 13 שנה אחרי שהקודמת הסתיימה: האם היא מוצלחת כל כך רק דרך משקפי הנוסטלגיה, כמו לפגוש את האהוב מהתיכון, או שהקסם שלה פשוט על־זמני, ופועל בקיץ 2019 בדיוק כפי שעבד בתחילת המילניום.
אבל למה לפתור תעלומות, כאשר אפשר פשוט להתרווח לאחור וליהנות. כמו טבילה במי האוקיאנוס שהעיירה נפטון שוכנת לחופיו, הסדרה מחזירה לנו בגלים קטנים את כל מה שהתגעגענו אליו. קודם הגיבורה שנראה כאילו קפאה בזמן, ואז בזו אחר זו מפציעות גם דמויות המשנה: האבא קית' שהוא גם מנטור, אהוב הנעורים השרמנטי לוגן והחבר הטוב וואלס (למה אין יותר מוואלס?). עם התפתחות העלילה, צצות דמויות נוספות מהעבר.

בגלגול הקודם הייתה ורוניקה טינאייג'רית מרדנית שעובדת במשרד החקירות של אביה כפקידה, אבל בפועל כבר מתפקדת כבלשית עצמאית ומיומנת. בעונה החדשה היא כבר בת שלושים ומשהו, ולמרות שהיא בעלת תואר במשפטים מאוניברסיטת העילית קולומביה, היא חזרה הביתה, לנפטון, ולמשרד של אביה. הפעם כחוקרת מן המניין.
בעונה הנוכחית – תחת שרביטו של אותו יוצר, רוב תומאס – נפטון שינתה את פניה, והפכה עם השנים לבירת מסיבות עבור נערי קולג' בזמן "חופשת האביב" הידועה לשמצה. כל זה עלול להשתנות כאשר סדרת פיצוצים מסתוריים גובה את חייהם של החוגגים, וורוניקה יוצאת לחפש אחר האשמים.
את העלילה המורכבת מובילה בבטחה ורוניקה עצמה (בגילומה של קריסטן בל הנפלאה, שמוכרת לקהל הצעיר מ"המקום הטוב"). היא עדיין צינית ושנונה, חכמה ומתוחכמת. ובאופן פרדוקסלי, דווקא הקור שלה, שגובל בחוסר רגישות, הופך אותה לדמות שקשה מאוד שלא להתאהב בה.
הנוסחה המהודקת של ורוניקה, שכוללת דרמה, אקשן מתח ואפילו רומנטיקה מודרנית, מעניקה לנו את אחת מחוויות הבינג' המוצדקות של העת האחרונה. למרות הפופולריות המיינסטרימית שלה, מדובר בסדרה לא מתחנפת. ורוניקה מסרבת להיכנע לתכתיבים, נאמנה רק לכללים של עצמה ולמרות החזית הבלונדינית והמתקתקה שלה, היא מפגינה משיכה ברורה לצד האפל – גם בקריירה, וגם בחייה האישיים.
הרבה לפני עידן "מי טו", ורוניקה מארס המקורית עסקה בנושאים שכמעט לא דוברו באותה תקופה, כמו ניצול מיני וסם אונס. העונה החדשה ממשיכה בקו הזה. כבר בפרק הראשון צעיר מנסה לבצע את זממו בנערה מעולפת ובתגובה הוא מסולק ומושפל על ידי מנהלת מועדון הלילה המקומי. כי בעולם של ורוניקה, אישה לא צריכה לחכות לגבר שיציל אותה. היא תמיד תהיה הגיבורה של עצמה, הגיבורה שהיה שווה לחכות לה 13 שנה.
ורוניקה מארס, סלקום tv