הצהרת הכוונות מאחורי "שליחות קטלנית: גורל אפל" היא יצירתו של סרט ההמשך האמיתי לשני הפרקים הראשונים והקאנוניים בסדרה שיצר הבמאי ג'יימס קמרון, תוך התעלמות משלל ההמשכונים שהופקו במהלך השנים. מי שאמור לתת חותמת אמינות לרעיון הוא קמרון עצמו, שחוזר לסדרה לראשונה מאז 1991 בתפקיד מפיק ואחד מכותבי הסיפור.
לאחר ששני הסרטים הקודמים ניסו לנווט את הסדרה לכיוונים חדשים, "גורל אפל" מבקש לחזור אל המקורות, למכניזם שהניע את הסרט הראשון בתוספת כמה רעיונות חדשים לרענון. אלא שכל הבחירות התסריטאיות שנעשו לשם כך מתגלות כבעייתיות. הצרות מתחילות כבר בפרולוג: במהלך תסריטאי מקומם ממש אנו מגלים כי כמה שנים לאחר אירועי החלק השני, מחסל חדש (שוב בדגם ארנולד שוורצנגר) מצליח להרוג את ג'ון קונור.

המאורע המחולל הזה נבחר מסיבות ברורות – הרצון להחזיר לסדרה את דמותה של שרה קונור, הצורך לתת לארני תפקיד בסרט וגם היומרה הז'אנרית לספק איזו אמירה פילוסופית לצד כל האקשן. אלא שהמאורע הזה גם מוחק, ברגע אחד של עצלות תסריטאית, את כל הרגש שמעריצי הסדרה השקיעו בשני הסרטים הראשונים ובמיתולוגיה שנוצרה מהם ומתקיימת כבר 35 שנה. מיוצר כמו קמרון ציפינו למשהו נבון ומוצדק יותר.
אחרי הפתיחה המבאסת, המערכה הראשונה דווקא לא רעה. הופעתם המוכרת של המחסל והלוחמת מהעתיד וסיקוונס האקשן הארוך המעמת ביניהם לראשונה מצליחים ללכוד את הדי־אן־איי של הסדרה, בתוספת מנת אדרנלין מעורר. האקשן מהיר ועוצמתי, המחסל מעולם לא היה מבהיל יותר והחוויה כולה מעבירה תחושת סכנה אמיתית. אלא שמכאן הסיפור נכנס ללופ חוזר ומתיש של מרדפי חתול ועכבר, ללא כל תפנית עלילתית או דרמטית ראויה. גם סצנות האקשן הולכות ומתקלקלות. שליחות קטלנית 2 היה פורץ דרך בשימוש שלו בגרפיקה ממוחשבת. כעת, הסרט הנוכחי מדגים את כל מה שרע בשימוש יתר בטכנולוגיה הזו, עם עודף דיגיטציה בומבסטית ומופרכת שבחסותה ג'יפים צונחים ממטוס ואז גולשים במורד סכר אימתני. סצנות שאולי יעבדו בסדרת "מהיר ועצבני" המטורללת. אולי. כאילו כל זה אינו מספיק, דחפו היוצרים לקלחת גם את אג'נדת ההעצמה הנשית המאוסה. לסרטי הסדרה מקום של כבוד כיצירות חלוציות שהעמידו אישה חזקה במרכז סרט אקשן הוליוודי. אלא שהפעם, הפיכת שלוש הדמויות הראשיות בסרט לנשים היא מהלך שכבר נראה מאולץ ומזויף, במיוחד כשנעשה עניין גדול ופתטי מהגילוי הבנאלי שאישה היא מנהיגת המרד בעתיד.
מי שאינו מזייף הוא ארני קשישא. למרות שדמות המחסל בעל המצפון שמנסים למכור לנו כאן היא מעט מגוחכת, שוורצנגר המיומן כל כך מודע לעצמו ומשעשע, שהרגעים שלו על המסך הם עונג צרוף. ברגע הכן ביותר בסרט אומר המחסל, בפרפרזה על המשפט הידוע ביותר שלו, שהפעם הוא כבר לא יחזור. לצערנו נראה שהזיכיון הזה באמת כבר עשה את שלו, ונקווה שמפיקי הסדרה ימלאו אחר משאלתו.
שליחות קטלנית: גורל אפל ארה"ב 2019, במאי: טים מילר, 128 ד'