היוצר דיוויד שור הוא גאון מנטלי לא פחות מהדמויות הטלוויזיוניות שהוא יוצר: בהתחלה זה היה ד"ר גרגורי האוס, ועכשיו ד"ר שון מרפי מהסדרה המצליחה "הרופא הטוב". בעוד האוס היה רופא בכיר מבריק אך מיזנתרופ שמפענח תעלומות רפואיות, מרפי (פרדי היימור) הוא מתמחה רפואה צעיר ואוטיסט, שגם הוא וירטואוז ביכולת לאבחן מחלות ולא פחות חשוב בלדייק את הטיפול הדרוש בהן. עם מרפי ממשיך שור בעיסוק שלו ברופאים שנויים במחלוקת אך בעלי אף בלשי, ומעבר לאקשן של סדרת בית החולים, יש בה חידות שמבקשות פתרון וגם דמות צעירה של איש שונה, שהשונות שלו היא כל הקסם.
העונה השלישית של "הרופא הטוב" נפתחת בסערה: שון מרפי אזר אומץ והזמין לדייט חברה לעבודה ממחלקה אחרת. "זה היה אסון", הוא מספר לחבריו מהמחלקה ביום המחרת, אבל לא מסביר למה. לאורך פרק שבו מקבלים חולים אחד־אחד את הדיאגנוזה הקשה שלהם, מגולל שון את קורות הדייט, ובכל פעם עוצר באמצע. קשה לו להמשיך לספר, אבל להסיר גרורות סרטניות משלל איברים נפרדים שפשוטים לרווחה על מספר שולחנות ניתוח – את זה הוא עובר בהצלחה, כי זה גם היה הרעיון שלו.

מרפי הגיע ממשפחה הרוסה ובזכות רופא מבוגר שהאמין בו נמצא בנקודת נסיקה לקריירה רפואית משמעותית ביותר, אבל לא בלי קשיים בדרך: האוטיזם שלו מספק תזכורות לקיומו בכל פינה, וגם אם שוב הצליח לבצע ניתוח מסובך, פעולה יומיומית כמו קבלת מנה במסעדה שלא כפי שהוא ביקש עלולה להוציא אותו משיווי משקלו. למרות שיש לו חברי אמת והוא בוטח בהם, הסדרה שואלת בכל פעם מחדש את השאלה האם על שון להתאמץ להיות כמו כולם, או שבכל פעם שהוא מנסה להיות כזה, הוא מאבד בדרך משהו מהייחודיות הנהדרת שבו.
שור הוא תסריטאי גאון לא מפני שהוא מומחה לרפואה, ולא רק בזכות סצנות חדרי הניתוח הלא צמחוניות שבהן משופעת הסדרה. הוא פשוט מבין את בני האנוש לעומק, מפענח בצורה מדויקת מה מניע אותם רגשית ושכלית, לא מוותר גם על הניואנסים הכי קטנים של אינטימיות וכך הוא לוכד גם את הצופים להרגיש.
הסצנות בסדרה לא ארוכות, והן נחצבות בסכין מנתחים מדויקת להפליא: שור אף פעם לא יגלוש למלודרמטיות יתר של דמויותיו, וגם אם יעשה כן, הוא יזדרז לתבל את הסצנה באלמנט עם עוקץ בטרם תגלוש לשמאלציות אמריקנית בלתי רצויה. הצופה מצידו יתרגש, אבל אחרי חצי שנייה יצחקק, ירגיש טעם מלוח מדמעות אבל גם יהיה משועשע; יחווה רסיסי קתרזיס אבל גם ליטופים מיד שנתונה בכפפת איגרוף.
העונה החדשה מביאה גם התמודדויות תעסוקתיות לא פשוטות: רופאה שהופכת לבוסית של בן זוגה הרופא, שחשב שהוא יהיה זה שיקבל את התפקיד; או רופא ותיק ורופא צעיר שנפלטו מהמערכת ומתלבטים אם לשוב אל האקשן השואב או להימלט ממנו. הרופאים בסדרה נשואים קודם כול לעבודתם ונעים בין אדרנלין שיא לרגעים של בדידות. הם מוכשרים מאוד, אבל גם אנושיים ושבירים, בדיוק כמו המטופלים שלהם.
בצד כל אלה, הבשורות הבריאותיות הכי קשות ניתכות בסדרה על ראשם של מטופלים השוכבים בחדר פרטי גדול ומרווח, שממנו נשקף נוף אורבני שוקק. אף על פי שהרופאים בה מנתחים את המקרים הסבוכים ביותר, יש להם פנאי גם לשיחות נפש עם הפציינטים שמהן הם מסיקים תובנות גם לגבי חייהם הפרטיים.
במציאות של מערכת בריאותית במשבר כמו אצלנו, מעניין לדמיין פנאי לשיחות נפש בין מנתחים ישראלים לזקנה שממתינה לניתוח במסדרון. נראה שכדי למצוא את הטיפול הנכון למצוקה שאליה נקלעה מערכת הבריאות הישראלית לא צריך מפענח נוסח האוס, מרפי או שור. דרוש קוסם.
הרופא הטוב רביעי, 20:45, HOT3 ו–HOT VOD