תושבי העיר החדשה חריש בצפון־מזרח השרון בבעיה: הם מתמודדים עם מחסור בשירותי תחבורה ציבורית למרכז הארץ, שם עובדים רבים מהם. במשרד התחבורה לא מוכנים לפתוח למענם קו אוטובוסים ישיר לתל־אביב, ולכן החליטו במועצה להפעיל בקרוב אוטובוס שיסיע תושבים אל העיר הגדולה.
חריש אוכלסה עד כה ב־12 אלף תושבים בלבד, אך בשנים הקרובות היא צפויה להתפתח לעיר גדולה למדי שחיים בה 120 אלף תושבים. אף על פי כן, תושביה הנוכחיים נאלצים לנסוע ברכב פרטי או להיטלטל במשך שעות בטרמפים ובאוטובוסים מקשרים.

ברשות המקומית לא מוכנים עוד להמתין, והחליטו לצאת ביוזמה של הפעלת קו תחבורה פרטי. המטרה היא להציג לקברניטי משרד התחבורה את הביקוש הרב, ולגרום להם להבין שאי אפשר להתעלם מאלפי תושבים, הנדרשים לשירות. יש לציין שהנסיעה למרכז במכונית הפרטית קלה למדי, הודות לכביש 6 הסמוך.
"כבר תקופה ארוכה אנחנו פועלים ליצירת פתרונות תחבורה שיחברו את חריש לכל הארץ בקלות", הסביר ראש המועצה יצחק קשת. הוא החליט להפעיל מיום ראשון פיילוט זמני לנסיעות ציבוריות שהמועצה תסבסד מתקציבה, בתקווה שבמשרד התחבורה ייווכחו שהקו נחוץ לעיר גם בגודלה הנוכחי. "אנחנו מנסים למצוא בכל דרך פתרונות יצירתיים כדי לשכנע בנחיצות הקו הזה, ולכן נפעיל אוטובוס פרטי שייקח תושבים בבוקר", אמר קשת.
בשנת 2008 הוכרזה חריש כעיר עתידית והחלה בה בנייה מסיבית, שעתידה להימשך עוד שנים. רק לפני שנתיים החלה לפעול בעיר תחבורה ציבורית, אך היא מקשרת את העיר רק לחיפה, לבנימינה ולחדרה, ובלוח זמנים מצומצם יחסית. במשרד התחבורה מתעקשים שרק כשהעיר תתמלא יותר ייפתחו קווי נסיעה ישירים לתל־אביב. בינתיים התושבים כועסים. "הביאו אותנו לעיר ונעשים כאן מאמצים להכין את כל התשתיות למען התושבים, שלא מפסיקים לעבור לכאן, אבל לא ייתכן שבמשרד התחבורה לא יספקו פתרונות תחבורה ציבורית שיסייעו לנו להגיע לעבודה שלנו במרכז הארץ", אמרה רונית, תושבת חריש זה שנה וחצי.
שחר ונעמה קליין עברו לחריש מהיישוב רבבה ביולי בשנה שעברה. שחר משקיע בנסיעות לעבודתו בתל־אביב ובחזרה כשעתיים ורבע לכל כיוון. "במכונית פרטית זה לוקח חצי מהזמן", הוא אומר. "זה בסיסי לקבל תחבורה ציבורית, בטח בעיר חדשה שכל מהותה תכנון מדויק וחדשנות. זו עיר שחרתה על דגלה תכנון חכם, אבל לא נותנים לאנשים אפשרות לחיות כאן בלי הקרבה בנסיעות הארוכות למרכז. אף אחד מהחברים שלי לא מצליח להתרגל לנסיעות האלו".
הפיילוט לקו האוטובוס אמור להימשך כחודש. האוטובוס צפוי לצאת מדי בוקר, ולאסוף את התושבים שיירשמו מראש לנסיעה בשבע תחנות בעיר. כרטיס נסיעה חופשי־חודשי יעלה 250 שקלים לחודש. לטובת חיילים ואנשי כוחות הביטחון שריינה הרשות המקומית חמש מקומות ישיבה. "הפיילוט הזה נהדר ומראה שבמועצה מנסים לעזור, אבל החסרונות הופכים אותו לבלתי יעיל", אומר קליין. "הוא ידרוש מאיתנו עלויות נוספות על הרב־קו שאנחנו משלמים לתחבורה הציבורית הרשמית, וגם כי הקו הזה הוא 'הלוך' בלבד. בחזור, ברכבת, התדירות ממש נמוכה ולא משתלמת".
ראש המועצה מסר: "זהו פיילוט בלבד, ואין לנו יכולת לתת מענה לכולם". ממשרד התחבורה נמסר: "קו אוטובוס ישיר מחריש לתל־אביב ייפתח בעתיד, בהתאם לאכלוס העיר".