משרד התובע המחוזי במרכז אריזונה מסר בשבוע שעבר שחברת התחבורה השיתופית "אובר" לא תישא באחריות פלילית לתאונת הדרכים הקטלנית שנגרמה בידי אחד מכלי הרכב האוטונומיים שלה בשנה שעברה. אובר לא הגיבה לידיעה. עוד לא ברור אם בכוונת התביעה להגיש כתב אישום נגד הנהגת שהייתה במכונית בזמן התאונה הראשונה בארה"ב שבה רכב אוטונומי הרג הולך רגל.
נציגת התביעה שילה פולק החזירה את התיק לתובעים בעיר פניקס, כדי שיחליטו אם להעמיד לדין את נהגת המכונית, רפאלה וסקז, שישבה במושב הנהג ב־18 במארס 2018, בעת שהמכונית פגעה באיליין הרצברג, בת 49, שחצתה את הכביש ברגל בחושך מוחלט כשהיא דוחפת לצידה אופניים. מותה של הרצברג העלה שאלות על בטיחותם של כלי רכב אוטונומיים, שמפותחים על ידי עשרות חברות ובהן אובר וחברת Waymo של גוגל.

וסקז אמרה למשטרה שלא השתמשה בטלפון הנייד לפני ההתנגשות. הרשויות אמרו שתיעוד פנים המכונית הראה שווסקז דווקא צפתה במכשיר הנייד שלה בעת הנסיעה, והחוקרים הסיקו שהתאונה הייתה יכולה להימנע אם דעתה לא הייתה מוסחת. וסקז אמרה למשטרה שהרצברג "הופיעה משום מקום", אך השוטרים העריכו שלו וסקז הייתה שמה לב, היא הייתה מגיבה מהר ובולמת את המכונית בזמן.
רגולטורים שחקרו את התאונה בחנו את המכוניות האוטונומיות של אובר הן באריזונה והן בערים פיטסבורג, סן־פרנסיסקו וטורונטו, כדי לברר מדוע לא בלמה המכונית בזמן. המועצה הלאומית לבטיחות בדרכים בארה"ב פרסמה דו"ח ראשוני על התאונה במאי, ובו נאמר כי המערכת האוטונומית של אובר איתרה את הרצברג לפני שפגעה בה, אך לא עצרה משום שבעת הנסיעה הזאת כובתה המערכת שתפקידה לבלום במצבים מסוכנים, "כדי להפחית את הפוטנציאל של התנהגות בלתי יציבה של הרכב". במקום המערכת הזאת הסתמכה אובר על נהגת הגיבוי.
מושל אריזונה דאג דוסי אסר על אובר להמשיך את ניסויי המכוניות שלה במדינה לאחר מותה של הרצברג. אובר חיסלה את מערך הנסיעות האוטונומי שלה באריזונה יום לפני שפורסם דו"ח המועצה, וביטלה את משרותיהם של כ־300 נהגי גיבוי ועובדים נוספים שעסקו בטיפול בכלי הרכב האוטונומיים.