אנחנו מתלבשים קז'ואל, ובית האופנה "הרמס" נפגע: רווחי החברה ממוצרי משי וטקסטיל עלו רק ב־3 אחוזים ב־2018, הצמיחה הנמוכה ביותר אי פעם בענף הלבוש העסקי של אימפריית אופנת היוקרה הצרפתית. מנכ"ל הרמס אקסל דומה אמר לקראת סוף השבוע שהוא מוביל שינוי באסטרטגיית הייצור כדי להתאים את החברה להעדפות החדשות של הגבר המודרני. "יש שקיעה מבנית בתחום העניבות", אמר דומה. "יש לנו הרבה חידושים בדרך. אנחנו משיקים יותר צעיפים לגברים".

בזמן שאפילו בנק ההשקעות גולדמן־זקס מקדם קוד לבוש חופשי יותר, יצרני לבוש רשמי החלו לשנות כיוון כדי לשמור על צמיחת המכירות. מנכ"ל הוגו בוס מארק לנגר אמר מוקדם יותר החודש שקוד הלבוש לגברים לעולם לא ישוב לנוקשותו בשנות התשעים, ולכן הוא מרחיב את מגוון הבגדים שהוא מייצר כך שיכלול יותר סריגים ונעלי יומיום במקום להתמקד כל כך בחליפות עסקים.
אביזרי יוקרה מעור המיועדים לשוק הנשים, ובהם תיקי "בירקין" שנמכרים ב־10,000 דולר ויותר, מובילים את המאזן הפיננסי של הרמס. אבל עניבות למיניהן הניעו את תחום הלבשת הגברים של החברה: בחורים יכלו לנופף במשרד בעניבות הנושאות את לוגו הסוס והכרכרה היוקרתי תמורת 195 דולרים צנועים בלבד. כעת הרמס מקווה לזכות בליבם של הגברים החדשים עם מוצרים כמו צעיף "הלילה שעבר" במחיר 780 דולר, המציג תמונה של עמדת די־ג'יי. החברה גם עורכת מסיבות ואירועים, שבהם לקוחות שותים שמפניה ולומדים כיצד לקשור צעיפים.
יצרנית תיקי בירקין דיווחה בשבוע שעבר גם על ביקוש גובר מצד צרכנים סינים, ועל עלייה של 6 אחוזים ברווח התפעולי. היא עדיין שומרת על מקומה בפסגת תחום היוקרה, ומחירי המוצרים שלה עלו ב־3 אחוזים בשנה שעברה.
תרגום: ישי פלג