מחלוקת על פעילות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ביהודה ושומרון: ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, התכנסה בשבוע שעבר פעם נוספת כדי להכין לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתקן את חוק הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. הרלב"ד פעלה עד היום מתוקף הוראת שעה ומוגדרת רשות סטטוטורית, אולם הממשלה מעוניינת להפוך אותה לגוף ממשלתי בעל סמכויות רחבות. לוועדה נותרו שבועיים בלבד לסיים את הכנת החוק לפני שהוראת השעה פגה, אולם בוועדה התגלעה מחלוקת קשה בנוגע להחלת החוק החדש גם ביו"ש.
במהלך הדיון דרשה חברת הכנסת שולי מועלם־רפאלי לפעול בהתאם להנחיות שרת המשפטים ולהחיל את החוק גם ביו"ש. מנגד, ח"כ עבד אל־חכים יחיא מהרשימה המשותפת הביע התנגדות וטען שמדובר ב"אקט של סיפוח זוחל".

במשרד התחבורה וברשות הלאומית לבטיחות בדרכים אמרו כי בלוח הזמנים הקצר שנוצר, של שבועיים בלבד עד לפקיעת הוראת השעה, לא יהיה אפשר לנסח את אופי פעילות הרשות ביו"ש על כל מורכבותה, כולל למשל התייחסות לפעילות בערים פלסטיניות. משום כך החליטה הוועדה לקבל את עמדת היו"ר כבל, ולאשר בשלב זה לקריאה שנייה ושלישית רק את המשך עבודת הרשות במעמד קבוע בהתאם לסמכויותיה הנוכחיות, ולדחות את חקיקת החוק החדש עד למושב החורף.
בשנה האחרונה מובילים שרת המשפטים איילת שקד והשר יריב לוין מהלך של השוואת חקיקה, ולפיו כל חוק חדש יוחל במפורש גם ביהודה ושומרון – אם בחקיקה ראשית ואם על ידי צו אלוף מקביל. למקור ראשון נודע כי גורמים במשרד המשפטים ביקשו להעביר את החוק המדובר בלא התייחסות ליו"ש, ולהחיל אותו רק לאחר מכן על ידי צו אלוף, עניין שעשוי לקחת עוד תקופה ארוכה. מנגד, אנשיה של שקד דרשו להחיל את החוק מעבר לקו הירוק כבר בשלב ההתחלתי באמצעות חקיקה ראשית.
אף שיו"ר הרשות הודתה בדיון כי כבר היום אנשיה פועלים ביהודה ושומרון, עלה חשש כי פעילות זו – שנעשית בלא הכרה חוקית – תסוכל בידי גורמים שונים. אנשיה של שקד במשרד המשפטים, וכן ח"כ מועלם־רפאלי, נחושים שלא לאפשר את אישור החוק בלא הסדרת פעילות הרשות ביו"ש.
"הפיכת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מרשות סטטוטורית לרשות ממשלתית מחייבת לעגן את סמכויותיה ביהודה ושומרון בחקיקה", אומרת מועלם־רפאלי. "כבר היום הרשות פועלת בצורה מיטבית ביהודה ושומרון, אך זה לא מעוגן בחוק, כך שאם מחר או מחרתיים תוגש עתירה לבג"ץ – פעילותם החשובה בעבור חצי מיליון ישראלים עלולה להיפגע. החוק שמסדיר את אחריותה וסמכויותיה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים חייב לכלול סעיף ברור המחיל אותה ביהודה ושומרון, וקשיים טכניים אינם סיבה לא לעשות זאת. היועצים המשפטיים במשרד התחבורה וברשות עצמה חייבים לספק את הפתרונות, אחרת לא נתמוך בחוק".