לפני יותר מ-30 שנה הקים לורנט לוי (50) את "אופטיקל סנטר", רשת של חנויות אופטיקה ועזרי שמיעה בצרפת, ולאחר מכן ברחבי אירופה, בקנדה ובישראל. כיום היא מותג האופטיקה והשמיעה המוביל בצרפת. הכנסות הרשת בשנת 2021 עמדו על מיליארד אירו. הרשת מעסיקה 5,500 עובדים ומונה 578 חנויות בצרפת ו־162 חנויות באירופה ובקנדה.
הוא מופיע במקום ה־20 ברשימת האנשים העשירים בישראל בשנת 2021, וב־2018 הופיע ברשימת 500 העשירים בישראל של עיתון דה־מרקר, שם נכתב ששווי עסקיו מוערך ב־1.28 מיליארד אירו. לוי, חוזר בתשובה שקיבל את הכשרתו כאופטומטריסט בפריז, עלה לישראל עם משפחתו בשנת 2005. את הסניפים בישראל פתח בשנת 2015, ובאותו זמן הקים בירושלים את עמותת משכן הראייה, המסייעת לנזקקים ברכישה של ציוד ראייה ושמיעה. ללוי אף עסקי נדל"ן בשווי של קרוב לחצי מיליארד אירו.
אבל ללוי יש תשוקה דווקא להקים את בית המקדש השלישי, והוא מרבה להתבטא בעניין זה. בטור שפורסם במקור ראשון ב־2020 כתב ש"יש לנו מדינה, צבא לתפארת, כלכלה מודרנית, משטרה וכל מה שנדרש". לטענתו, "כינון המקדש מחדש הוא יוזמה הומנית שתיטיב לאנושות כולה, שתוכל סוף־סוף לשוב אל מקור הרוח שלה".
ללוי נדל"ן בשווי של כחצי מיליארד אירו, אבל יש לו תשוקה דווקא להקים את בית המקדש השלישי
לפני כחודשיים, עת פתיחת השמיים לתיירים מחו"ל, יזם לוי הגעתם של כ־3,000 עובדי רשת "אופטיקל סנטר" שלו, להפנינג חברה ייחודי מסוגו שנמשך ארבעה ימים. לוי החליט שכשישראל תאפשר כניסת תיירים, הוא יטיס את כל עובדי וספקי הרשת מרחבי העולם כדי שיכירו את מדינת ישראל. לוי רצה להציג את הארץ בפניהם באור חיובי, לעומת הדרך שבה היא מוצגת באמצעי התקשורת הבינלאומית, ואמר כי המהלך יתרום רבות להסברה הישראלית בעולם.
במסגרת הפקת הענק נשכרו 1,300 חדרים ב־11 בתי מלון בירושלים. את אלפי התיירים, שמרביתם מעולם לא ביקרו בישראל וחלקם הגדול אינם יהודים, ליוו 70 מדריכי טיולים מקומיים שהציגו בפניהם את התרבות וההיסטוריה הייחודית של ישראל ובירתה ירושלים.
הוא בעליו של "כיכר המוזיקה" בירושלים, מתחם הכולל מוזיאון, גלריה, במה להופעות חיות, בר ומסעדה. הוא גם בעליהם של דירות ובתים רבים בירושלים, שהוא משכיר ליהודים מהתפוצות בביקוריהם בישראל.