דניאל שרייבר (50) תושב ירושלים, נשוי לדניאלה, פסיכולוגית ילדים, ולהם שלושה בנים; אחד מהם חייל ואחד חובש את ספסלי ישיבת מעלה־גלבוע.
הוא נולד וגדל באנגליה, עלה עם משפחתו לישראל ולמד בישיבת הר עציון.
שרייבר הוא לא רק גאווה מגזרית, אלא בעיקר "גאווה ישראלית": בשנת 2015 הקים יחד עם שותפו שי ויניגר את סטארט־אפ הביטוח הישראלי למונייד, חברת ביטוח דיגיטלי מבוסס בינה מלאכותית וכלכלה התנהגותית. שני היזמים מנהלים שותפות קרובה מאוד ומפרגנת.
לא כמו חברות ביטוח רגילות, כל צורת ההתקשרות של הלקוחות עם החברה מבוססת על אמצעים דיגיטליים. אין סוכנים, ואין שעות בהמתנה טלפונית. החברה גם מבטיחה פרמיה נמוכה ושקיפות. הבעלים מקבלים רק כ־20% מכספי הלקוחות ושאר הכסף מופנה לתביעות. הרווחים מופנים למטרות חברתיות לפי החלטת המבוטחים. מודל זה מגדיר את החברה "תאגיד תועלת", כזה שגם תורם לציבור ולא רק מרוויח.
למונייד מבטיחה פרמיה נמוכה ושקיפות. הרווחים מופנים למטרות חברתיות לפי החלטת המבוטחים
החברה שיושבת בניו־יורק ופועלת בעיקר בארה"ב הוקמה על ידי שני היזמים ב־2015, הונפקה לפני שנה וחצי ושווה כיום יותר מ־10 מיליארד דולר.
את רכישתה הגדולה הראשונה בתחום ביטוח הרכב עשתה חברת למונייד בחודש שעבר, כשרכשה את חברת הביטוח האמריקנית מטרומייל. החברה מציעה היום פוליסת ביטוח רכב בתשלום על פי נפח השימוש שלהם ברכב.
שרייבר מנוסה בתעשייה הטכנולוגית ועובר מסטארט־אפ אחד לאחר. לפני הקמת חברת הביטוח החדשנית והמצליחה שלו, היה נשיא חברת הטכנולוגיה "פאוורמט", מייסד שותף ומנכ"ל של הסטארט־אפ הישראלי אלכימדיה, ולפני כן כיהן בתפקיד בכיר בחברת סנדיסק.
למרות הצלחתו בהיי־טק, הכשרתו מגיעה משדה אחר: שרייבר סיים לימודי תואר ראשון ושני במשפטים בקינגס קולג' בלונדון ודוקטורט בפילוסופיה של המשפט באוניברסיטה העברית בירושלים.
שרייבר תורם לחברה לא רק בעצם הקמת מודל חברת הביטוח המיוחד שלו, הוא גם שותף בהובלת מיזם המנטורינג של "מדינה למופת", ששם לו למטרה להוביל את המשק הישראלי לצמיחה ולשגשוג מתוך משבר הקורונה, ובמסגרתו בכירי המשק מלווים יזמים בתעשייה המקומית באופן אישי.