הבוקר (ב') נפתחה ועידת החינוך הדיגיטלית הלאומית של מקור ראשון. נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בירך את העיתון "על עריכת ועידה המוקדשת לחינוך בימים הרי גורל אלה", וביקש להזכיר כי: "עד לפני מספר חודשים שכן בעיתון מדור מיוחד – 'סדרת חינוך' שהביא קולות מרתקים ומגוונים של אנשי חינוך פורצי דרך מכל השבטים, מכל המגזרים אשר מאמינים בתלמידים ומאמינים בחינוך".
כתבות נוספות באתר מקור ראשון:
– פרויקטור הקורונה החדש: העלו את גובה הקנסות
– הניצחון הדמוקרטי חשף את השקר של האחדות הפלסטינית
– מתווכי החדשות רוצים להפוך לצנזורים שלהן
זו השנה השנייה לוועידת החינוך של מקור ראשון ומרכז ישיבות בני עקיבא. בשנה שעברה התקיימה הוועידה באירוע גדול בבנייני האומה, אך בשל מגבלות הקורונה הפעם היא תיערך באופן מקוון. במהלך שלושת הימים הקרובים ישודרו באתר ובעמוד הפייסבוק של מקור ראשון ראיונות עם אנשי ציבור בכירים ודיונים מגוונים בנושאי חינוך.
הוא הפציר להמשיך לעסוק בנושא מעל דפי העיתון, "נכון וטוב שמקור ראשון נותן ביטוי לעולם החינוך וטוב יהיה אם ימשיך בצורה רציפה להביא את קולם של כל מי שצריכים להיות גיבורי התרבות האמיתיים – אנשי החינוך שלנו".
בהמשך פנה ריבלין אל ההורים, המורים, המנהלים והמנהלות והגננים והגננות בישראל ואמר: "משבר הקורונה שינה כמעט מן היסוד את חייהם של יותר משני מיליון תלמידים. בשעה זאת שאתם מתכנסים לשוחח על חינוך, מי באמת יודע איפה נמצאים התלמידים? כמה מהם אין ידם משגת בכלל לקנות מחשב? כמה מתקשים גם כשיש מחשב להתחבר מרחוק? מה היא איכות הלמידה והאם ילדינו לא הולכים לאיבוד ברשתות החברתיות, חשופים ופגיעים? על כף המאזניים של הקורונה הכרענו כי החיים קודמים – פיקוח נפש קודם לכיתה".
ריבלין ציין לצד הפגיעה בכלכלה, בספורט וביציבות המשפחה את המחיר הכבד שמשלמת מערכת החינוך: "למידה מרוחק אינה יכולה להוות תחליף לקשר החינוכי, היא איננה תחליף למבטו של המורה, מבט שמתבונן בתלמיד ללא מחיצות. רוב תלמידי ישראל לא למדו באופן סדיר למעלה משמונה חודשים. הם לא ראו באמת את עיני המורה, והמורים לא באמת ראו אותם. שלא לדבר על החיים החברתיים שנגזלו מילדנו – זהו מחיר כבד, כבד מנשוא".
"האם אפשר לראות ילד שטוף אור שהוא כלוא בריבוע על המסך? דווקא בשל המורכבות הזאת, המשימה שלכם המורים והמורות מקבלת משנה חשיבות – מול הכאוס אתם עומדים ומנסים לייצב את הספינה, אתם המחזיקים את התלמידים ובמיוחד את החלשים שבהם".
הנשיא הזכיר את ההבדלים שהלכו והחמירו בשנה האחרונה בין המגזרים בחברה הישראלית וציין כי תקופת הקורונה "עלולה להרחיב את הפערים בין ישראל שהוצאה לחל"ת ובין ישראל השבעה, בין ישראל של ההיי־טק לישראל של הלואו־טק, בין תלמידי הערים המבוססות לבין תלמידי היישובים החלשים. יש רק כוח אחד שבידו לעמוד מול התרחבות הפערים ואלו אתם המורות והמורים, המנהלים והמנהלות מנהיגי החינוך- זוהי משימה קשה, אך אנחנו חייבים לעמוד בה, אין דבר אחר ואין ברירה אחרת. אתם התקווה היחידה שלנו, אנחנו וילדינו סומכים עליכם".