קצת עליי //
אני מלמדת עברית וספרות, מחנכת כיתה י"א ומרכזת את תחום האקוסיסטם בתיכון אמית נחשון חבל מודיעין. אני זוכה לעבור חוויות שונות עם תלמידיי – מצד אחד, הדיוק הכמעט מתמטי של לימודי הלשון והעברית, ומהצד השני – הפתיחות, הגמישות והסובייקטיביות של לימודי הספרות. מילים מרגשות אותי, ואני רוצה להאמין שמשהו מהתשוקה שלי מדביק גם את התלמידים שפוגשים בי. הגעתי לאמית נחשון אחרי שנים רבות בחינוך הדמוקרטי, מתוך קריאה פנימית לנסות ולשלב פדגוגיה הומניסטית בתוך החינוך הממלכתי ותחת המגבלות הברורות מאליהן בשנות ההיבחנות בבגרויות. אני מאמינה גדולה בלמידה מתוך בחירה, בקשרים אותנטיים ובגובה העיניים, ובעיקר בעשייה מתוך אהבה.
בחרתי להצטלם //
בתוך היער, מכיוון שזהו המקום שבו אני נטענת. הצעידות השקטות ביער הן מקור הכוח שלי. כשאני מוקפת בתפארתו המשתנה של הטבע, קשובה לתנועות שבתוכי, אני מקבלת את התשובות שלהן אני זקוקה ואת היכולת להביא את עצמי בצורה הנכונה עבורי למציאות שסביבי.
להיות מורה //
כאשר אני מול הכיתה אני מרגישה זרימה. לא משנה מה קרה דקה לפני כן, ברגע שבו אני נכנסת לכיתה ונעמדת מול העיניים שננעצות בי, משהו בי נרגע ואני מרגישה שאני בדיוק במקום שבו אני אמורה להיות. אני רואה במקצוע ההוראה זכות גדולה. האפשרות להכיר ולהיפתח לבני נוער, להשפיע עליהם, להקשיב להם, ללוות אותם, לתת עצה וכיוון חשיבה, להיות דוגמה – כל אלה מלמדים אותי הרבה על עצמי ויוצרים תהליכי צמיחה פנימית מתמדת.
החלום שלי //
לצמצם כמה שאפשר את הפער בין העולם שבחוץ לבין העולם שבתוך כותלי בית הספר. בעייני רלוונטיות היא תנאי הכרחי לתהליכי התפתחות משמעותיים. לכן חשוב לי לעשות ככל יכולתי כדי לייצר עבור התלמידים חוויה שלמה, מציאותית, כנה ומחוברת לעולמם. לצד הידע התוכני אני מאמינה שתפקידי לחשוף את תלמידיי לידע כללי מגוון ובעיקר לחבר אותם לעצמם – לחוזקות שלהם, לאתגרים שלהם, לחלומות שלהם ולדרכים השונות להשיג את היעדים שהציבו לעצמם. העולם החיצוני משתנה תדיר, וכפי שאני רואה אותו, הדרך להצלחה ולחיים שמחים ומלאי משמעות היא בראש ובראשונה הכרות עמוקה וחיבור האדם לעצמו.
המוטו שלי //
"איננו רואים את הדברים כפי שהם, אנו רואים את הדברים כפי שאנחנו" (אנאיס נין). ההבנה שהמציאות פשוט מתרחשת ורק הפרשנות שלנו היא זו שמקטלגת אותה כטובה או מאתגרת שינתה את חיי. זו למעשה ההבנה כי השמחה שלי תלויה אך ורק בי ובדרך שבה אני בוחרת להתבונן על המתרחש – זוהי אחריות גדולה ולצדה גם שחרור גדול לחופשי.
עולם החינוך בעתיד //
אני רוצה לקוות ולהאמין שפנינו לקראת מערכת חינוך שמהווה עבור התלמידים, ההורים ואנשי הצוות כר פורה להרחבת ידע עולם, להכרות כנה ועמוקה עם העצמי, לפיתוח דפוסי תקשורת חיוביים עם האחר ולבניית תהליכי הגשמה עצמית. בעייני רוחי, בית הספר הוא מיקרוקוסמוס לעולם וככזה הוא מתפקד כבר עכשיו כעולם אמיתי עבור התלמידים. לכן, תפקידנו אינו להכין אותם לעולם שמחכה להם בחוץ אלא לחיות איתם את עולמם בהווה – להיות עבורם אוזן קשבת, יד מכוונת, עין טובה ולב פתוח.