עיריית ירושלים, באמצעות מנהל החינוך העירוני, יוצאת בפיילוט ראשוני וחדשני על מנת להעניק פתרון מיטבי ומועיל להורים ולילדי החינוך המיוחד, המשתמשים בשירות ההסעות למוסדות החינוך ברחבי העיר. מטרת הפיילוט היא לקצר את זמן ההגעה למוסד החינוך בנסיעה ישירה וללא מעבר ב'מסלול' כמקובל, ובתמורה לכך ההורים יתוגמלו מדי חודש בתשלום בעבור הנסיעה, הלוך וחזור.
הפיילוט יוצא לפועל לאחר דיאלוג שנערך בין עיריית ירושלים למשרד החינוך, במטרה לתת פתרון יעיל למצב ההסעות בירושלים ולהקל על העומס. בהתחלה הפיילוט יכלול בין 500 ל-1000 תלמידים בעלי לקויות שונות, אשר נקבעים לפי חמישה פרמטרים שהוגדרו על ידי משרד החינוך.
בנוסף, הפיילוט נבדק ונבחן על ידי חברת בקרה שמונתה על ידי העירייה ומשרד החינוך, ולכן על ההורים להתחייב לביקורים סדירים של התלמיד בבית הספר, שלומו ובטיחותו בהסעה. במידה ותלמיד לא יגיע לבית הספר בצורה סדירה, תופסק להורה ההשתתפות בפיילוט, ויהיה על התלמיד לחזור להתנייד באמצעות שירות ההסעות הרגילות, זאת כדי לשמור על רצף לימודי תקין.
התשלום נקבע לפי רמת המוגבלות של הילד, האבזור המיוחד בהסעות ומצבו הרפואי כפי שהוגדר ואושר על ידי רופאי משרד החינוך באמצעות העברת מסמכים רפואיים עדכניים.
עיריית ירושלים תפנה מיוזמתה בתקופה הקרובה לכלל הורי התלמידים עם לקויות מורכבות שהוסעו בשנה שעברה תחת מערך ההסעות של מנהל חינוך, ותציע להם השתתפות בפיילוט. הורה שאינו מעוניין בהשתתפות בתוכנית, יכול להמשיך לרשום את ילדו למערך ההסעות באופן רגיל.
מעיריית ירושלים נמסר: "הפיילוט המבורך יוצא לדרך לקראת שנת הלימודים תשפ"ד לרווחת תלמידי והורי החינוך המיוחד בעיר. נמשיך להעניק, לטפח, להשקיע, למען כלל תלמידי ותלמידות צמי"ד בירושלים. בנפשנו הדבר".
ראש מנהל חינוך, יואב "זימי" זמרן אמר: "השנה החדשה מביאה איתה את הפיילוט החדש שירענן את חיי היום-יום של מאות משפחות ירושלמיות. פיילוט ההסעות הוא צעד חשוב בדרך לעתיד שבו ילדינו יוכלו להגיע לבתי הספר בבטחה, נוחות ובמהירות, תוך מתן נחת ותגמול להורים היקרים".
לשאלות לגבי תוכנית הפיילוט ומערך ההסעות, ניתן לפנות למוקד ההסעות העירוני במספר 2786*.