
מה השוני בפרסום בפלטפורמות המובילות של פיסבוק וגוגל?
השוני המרכזי הוא הוא שבתחום שירותי קידום אתרים של חברות לקידום אתרים ממומן בגוגל אנו יכולים לפלח לפי מילות מפתח ( אני מדבר על המנוע חיפוש ולא על שותפי הפרסום של גוגל), ואלו בפיסבוק ניתן לפלח לפי תחומי עניין. הדבר מאוד משמעותי, שכן פיסבוק מוכרת את הפרסום שלה לפי מודל של חשיפות ואלו גוגל במנועי חיפוש מוכרת במודל שלה את ההקלקות עצמן ולא את החשיפות. זאת אומרת, שאם פרסמנו בגוגל בקידום אתרים ממומן את הביטוי “מעצב גרפי”, והופענו 300 פעם באותו היום, עדין לא נשלם על ההופעות האלו, אלא אם כן, היו הקלקות על המודעה, ופנו גולשים אלנו לאתר. כמו כן גוגל עדין רוצה להישאר רווחית ולא לתת להרוויח אם לה לא יוצא משהו מזה, אז היא משנה את המדיניות של כל הזמן, למשל לא ניתן לפרסם ט”ל כך שירא את המספר, חייבים להקליק, אחרת יכול להיות שאנשים יחייגו ללא הקלקה וכמובן גוגל גם רוצה להרוויח, כמובן שגוגל תנסח דברים כמו “שמירת חווית הגולשים…” אבל יש מאחורה הרבה דברים אחרים, כאשר הדבר היחיד שמניע את כולם זה כמות הרווח.
למה יותר מתאים לפרסם ברשתות חברתיות
אני חושב שהכי טוב לתת דוגמה מהחיים. נגיד שיש לי בעיית אינסטלציה, התפוצץ צינור, אני חייב פתרון מידי, אין לי זמן עכשיו לתת ליקים, לתת שיתופים וכו, לכן גול זה המקום הנכון שאפנה אליו. אבל, אם אני רוצה לקנות רהיטים, אני לא ממהר, לכן פיסבוק זה יהיה המקום הנכון לפרסם. זאת אומרת שדברים הנחוצים מעכשיו לעכשיו גוגל ממומן זה המקום הנכון לפרסם, אבל דברים שהם לא דחופים מעכשיו לעכשיו פיסבוק או כל רשת חברתית חברת, זה המקום הנכון לפרסם.
היכנסו לקישור כדי לקרוא עוד מאמרים מעניינים על קידום אתרים SEO במנועי חיפוש