התאמת הפעילויות לצורכי העסק
עסקים חושבים במונחים של החזר השקעה ROI, כלומר המנהלים בעסק מצפים לקבל תמורה ברת מדידה. ישנו צורך ברור בהתאמת פעילויות ההעשרה לצרכים של העסק. יש לשלב פעילויות העשרה אשר נותנות כלים בעלי ערך לעובדים, כלים אותם ניתן ליישם בסופו של דבר בפעילות הארגון היומיומית ולהשיג תוצאות אשר באות לידי בידוי במדדי הביצועים העסקיים. יש לחפש אחר פעילויות ההעשרה אשר נותנות את הכלים הרלוונטיים לבעלי התפקידים השונים בארגון, עם דגש גדול על מנהלים ואנשי מכירות, אך לא רק.
פעילויות העשרה לעובדים יכולות לבוא בדמות הרצאות לעסקים. לכל הרצאה יש את הערכים והכלים הייחודיים שניתן להפיק ממנה וזוהי צורת ההתבוננות המומלצת על הנושא. כלומר יש לראות האם הכלים שמעניקה ההרצאה הם הכלים שיכולים לתרום לעובדים. למשל הרצאות העוסקות בנושאים של עמידה מול קהל, פרזנטציה אפקטיבית ושיווק עצמי יכולות להיות בעלות ערך ומשמעות עבור אנשי מכירות.
בהרצאות אלו אנשי המכירות יוכלו ללמוד על רושם ראשוני, שפת גוף והעברה נכונה של מסרים; היישום היומיומי של כלים אלו יסייע להם בתהליך השיווק והמכירות, הם יהיו מודעים יותר וילמדו כיצד לרתום את שפת הגוף והקול לצורך תהליך המכירה. אך כלים אלו יכולים גם לעזור לבעלי תפקידים אחרים בארגון ולא רק לאנשי המכירות. גם אנשי הדרג הניהולי יכולים להפיק תועלת מהרצאות בנושא פרזנטציה אפקטיבית, הדבר יסייע להם בסיטואציות בהם הם צריכים להתנהל מול קהל העובדים, ישיבות ההנהלה ואפילו בפגישות עם משקיעים.
פעילויות העשרה אוניברסליות
ישנן פעילויות העשרה אותן ניתן להגדיר כאוניברסליות, כלומר מתאימות לכל אחד בכל זמן ובכל מקום. פעילויות אלו הן פעילויות ההעצמה אישית המעניקות כלים חשובים מעבר לגבולות הזמן והמקום. כאשר הכלים מוטמעים בתוכנו הם מסייעים לנו בקריירה וההתנהלות בארגון, כמו גם בחיים האישיים.
דוגמה לכך יכולה להיות הרצאה על אושר; האושר או יותר נכון החיפוש אחר האושר הוא המכנה המשותף של כולנו. זהו הרגע שבו אתם המנהלים אולי מאבדים עניין וחושבים שלאושר אין דבר וחצי דבר עם הפעילות הארגונית, אך האמת היא שהאושר האישי מושפע ומשפיע על האושר הארגוני.
הרצאה על אושר במילים אחרות היא כמו זריקת מוטיבציה לעובדים; היא מסייעת לכל אחד למצוא את השקט הפנימי ומכך מרוויח הארגון כולו. כאשר העובדים מגלים את הכוח הפנימי שלהם, הם ממלאים בחיוניות ואנרגיה פנימית והדבר בהחלט בולט בתפקודם הארגוני. כל עובד הוא בורג או גלגל שיניים במכונה הארגונית, כאשר העובד מתפקד יותר טוב המכונה הארגונית בכללותה מתפקדת הרבה יותר טוב.
אוריה בן טובים
אנו מתמחים בפעילויות העשרה וסדנאות לעובדים, פעילויות התפורות לפי מידה. אנו נשמח לבחון את הצרכים הארגונים, להמליץ ולהתאים עבורכם פעילויות אשר בסופו של דבר יתרמו לעסק.
המאמר הובא ע”י אוריה בן טובים – הרצאות וסדנאות לעובדים.