יש לכם עסק שנועד לשנות את התפיסה שבה אנחנו רואים את העולם ולהפוך אותו למקום טוב יותר? דואגים לטפח את התחום שבו אתם עוסקים בכל יום, אבל מרגישים שאתם לא מצליחים להגיע לכולם? בשביל זה, אתם צריכים שכמה שיותר אנשים יכירו אתכם באמצעות שיווק דיגיטלי נכון.

אחת השיטות הנפוצות לשיווק אינטנסיבי היא כתיבת תכנים שיווקים לרשת. וכאן הכתיבה השיווקית נכנסת לתמונה במטרה להציג את העסק שלכם ולגרום ללקוחות לפנות דווקא אליכם ולא אל המתחרים. אז הגיע הזמן להבין מהי כתיבה שיווקית באמת ולהעניק לה את הכבוד הראוי לה.
כתיבה שיווקית – לא מה שחשבתם
יש שחושבים שכתיבה שיווקית משמעותה כתיבת תכנים בעלי תוכן שיווקי לאינטרנט, תכנים הבאים לשכנע את הגולשים באופן מופגן מדוע הם צריכים לבחור בשירות או מוצר זה או אחר. אבל כתיבה שיווקית אמיתית היא הרבה מעבר לכך. למעשה, מדובר בכתיבה שיש לה כובעים רבים והיא משמשת בניוזלטרים, פורומים, בלוגים, אתרי חדשות מובילים, רשתות חברתיות, דיוור לדואר האלקטרוני ועוד. כמו תבנית לעוגה, ניתן להתאים את ניסוח הכתיבה השיווקית אל סוג התוכן שרוצים להציג באתר המתאים.
איך הפכה הכתיבה השיווקית לקלף המנצח בתחום השיווק?
כתיבה שיווקית, אם היא מבוצעת כמו שצריך, "מחזרת" בעדינות אחרי הגולש. היא אינה מרתיעה אותו במשפטים צעקניים כדי לעודד אותו לקנות את המוצר והשירות. אט אט היא יוצרת אמון בקרב הגולש. בהתחלה, הכתיבה השיווקית מספקת לגולש מידע על התחום, ולפעמים אף מציע טיפים שימושיים כדי לעזור לגולש. לדוגמה, אם יש לכם עסק בתחום הגינון, תוכלו להציע לגולשים טיפים מיוחדים לעיצוב גינה קטנה משלהם.
אבל הכתיבה השיווקית היא הרבה יותר מכך. היא מזדהה עם הבעיה שעמה מתמודד הלקוח ומציגה את הקשיים באור מבין ודואג. מדובר בכתיבה בגובה העיניים, בלתי מתנשאת המדברת אל לבו של הלקוח. מצד שני, לאחר הצגת הבעיה מגיע גם הפתרון, היתרונות הבולטים של החברה והייחודיות שלה על פני המתחרות. מאפיינים אלה מסייעים ללקוח לקבל את ההחלטה ולפנות לחברה המסוימת כדי לקבל את השירות שיעזור לו להתגבר על הקושי שעמו הוא מתמודד בחייו.
מה כדאי לדעת כשכותבים כתבה שיווקית?
Make it Simple הוא שם המשחק של כתיבה שיווקית טובה. מטרת הכתיבה על מוצר או שירות היא להנגיש את המידע לכל אחד, בין אם מדובר במנכ"ל, עובד זוטר או מובטל שנמצא כרגע בין עבודות. כל מי שקורא את הכתבה צריך להבין בדיוק רב על מה היא מדברת, על מנת שיוכל להסיק מסקנות משלו ולקבל את ההחלטה לפנות לחברה ולשטוח בפניה את בעייתו. על כן, תוכן הכתבה השיווקית צריך להתאים לקהל היעד, וכמובן לדבר על לבם של מי שנמצאים מאחורי המקלדת. אם תצליחו לרגש ולשכנע, סימן שהכתיבה השיווקית עושה את תפקידה נאמנה.
דבר נוסף שחשוב לשים לב אליו הוא מבנה הכתבה השיווקית מבחינה ויזואלית:
- חשוב לבחור בפונט קריא ומתאים לכתיבה שיעודד את הגולשים לקרוא את הכתבה.
- כדאי לשמור על מרווח מתאים וחלוקה לפסקאות.
- כותרות המשנה צריכות להיות לא פחות טובות מהכותרת הראשית, שכן הן אלה שמעודדות את הגולש להמשיך ולקרוא את הכתבה.
- אם אפשר, כדאי לשלב טבלאות, נתונים, גרפים ותמונות.
- ניתן לפתוח בסיפור מרתק ומעניין כדי לגרום לגולש להמשיך לקרוא.
כתיבה שיווקית טובה מתחילה עם צוות טוב
לא כל אחד מיומן בכתיבה שיווקית, וזה בסדר. לכל אחד מאתנו יש תחום עיסוק משל עצמו אשר מתאים לכישוריו. אבל גם אם אתם לא מתחברים כל כך לנושא הכתיבה עצמו, זה עדיין לא אומר שאתם צריכים לוותר על כתיבה שיווקית לעסק שלכם. כי יש אנשים שישמחו לעשות זאת בשבילכם.
צוות הכותבים בחברת pronlineעוסק בכתיבה שיווקית במשך שנים, והוא מתאים אותה לדרישות הלקוח. כותב האמון על הכתבה שלכם, לומד תחילה להכיר אתכם ואת העסק שלכם, ורק אז ניגש לפעולת כתיבת הכתבה השיווקית. Pronline פועלת בשקיפות מלאה כלפי הלקוחות שלה, והיא מספקת שירות אמין, מהיר ואיכותי. הצוות יודע שכל רגע שעובר ללא כתבה שיווקית באתר שלכם, עלול להיות רגע מבוזבז שבו אתם מפסידים לקוחות פוטנציאליים לחינם. לכן, הוא פועל במהירות כדי לקדם את הכתבות השיווקיות של העסק ופרסום באתרים מובילים.
האמור בכתבה כולל תוכן ומידע מסחרי/שיווקי, ומערכת מקור ראשון אינה אחראית למהימנותו. פרסום התכנים והמידע המסחרי בכתבה אינו מהווה המלצה או הצעה מצד מערכת מקור ראשון לרכוש ו/או להשתמש בשירותים או המוצרים בכתבה.