סיבות אפשריות
הסיבה הראשונה היא, מבחינת תוכן האתר ודברים הקשורים ל SEO – תכונות ופרמטרים מסויימים שמנועי חיפוש בודקים כאשר הם סורקים את האתר. הסיבה השניה והעיקרית היא קישורי האתר המפנים שליו בהתייחסות לסוג הקישור. צריך לשים לב שבעבר היחס בין תוכן לבין קישורים היה שונה בעיני מנועי החיפוש. בעבר הציון לקישור היה הרבה יותר גבוהה מאשר לתוכן ופרמטרים נוספים בערך של 60%-40% כאשר 60% היה הקישורים, היום זה שואף ל 30% קישורים ו 70% תוכן. נחזור לענייננו ונרחיב על עניין הקישורים, אז ישנם 2 סוגי קישורים ששקופים לגולש, אבל מבחינת גוגל הם נורא משמעותיים.
- קישור ראשון הוא קישור המכיל תכונה nofollow שאז למות שיש קישור, אין השפעה לחזק את האתר שאליו מקשרים. מבחינה טכנית מה המשמעות? המשמעות היא שכאשר ה bot של גוגל מגיע וסורק את האתר המכיל את הקישור, הדרך כלל הוא ממשיך דרך הקישור לאתר המקושר, אבל כשיש ציון no follow הוא לא ימשיך הלאה לאתר הבא המקושר.
- קישור שני הוא קישור Do Follow – מבחינה טכנית הוא הוא ניקרא follow, קישור מסוג זה אומר ל bot שסורק את האתר, שימשיך הלאה לאתר המקושר. עובדה זאת שה bot ממשיך לאתר המקושר, מבחינת גוגל מציינת שהאתר הנ”ל מאוד חשוב, לכן המיקום שלו עשוי להשתפר.
לסיכום:
אם אתם מקדמים אתר או פונים לחברת קידום אתרים שתקדם לכם את האתר, בקשו קישורים איכותיים של Do Follow ובקשו להיות כמה שיותר מעורבים בהליך הפרסומי. אם בא לכם לקרוא עוד מאמרים שכתבתי, היכנסו לאתר seo-google.co.il ותוכלו גם לשלוח לי שאלות בבלוג, בהצלחה.