איך זה עובד?
Google adwords הוא מנועי חיפוש המשמש משקיעים רבים – בעלי עסקים, להשקיע בו כדי שאנשים לקוחות יוכלו ליצור קשר עם המפרסמים. בעל עסק בדרך כלל פונים לחברת קידום אתרים מקצועית שהיא זאת שתנהל לו את ההתקשרות מול Google adwords, לפחות זה מה שמקובל היום. הצעד הראשוני שחברת קידום אתרים עושה הוא “מחקר מילות מפתח”, כאן בודקים כמה להשקיע ברמת התקציב החודשי והיומי, אילו ביוטיים יבחרו עבור המשקיע שיפרסם. כמובן שחברת הקידום צריכה לספק מדד מה יהיה החזר ההשקעה ROI של הלקוח מהשקעת הפירסום שלו.
פרמטר CTR
פרמטר חשוב בקידום אתרים ממומן הוא ה CTR המשמעות שלו הוא מתוך X חשיפות, כמה הקלקות נכללו.
אם ה CTR יהיה גבוהה זה אומר שהמודעות שלנו ממש טובות, ולכן ציון האיכות של המודעת יהיה גבוהה, לכן הקליקים יעלו פחות. פרמטיר נוסף שיכול להפיע על ציון האיכות הוא רמת הרלוונטיות של המודעות מול מילות המפתח שבחרנו לטגר עליהם ( הם אלו העושות הקשר בין מונחי החיפוש של הגולשים לבין הביטוים שאנו בחרנו לטרגם עליהם). יש כאן קא’ץ שצריך לשים לב אליו, כיוון שמדובר ביחס שבין 0 ל 1 המשמעות של ה CTR הוא נכון מבחינת רמת מדידה כאשר יש מספרים גדולים של רמת החשיפות מול רמת ההקלקות, למשל דוגמה שיכולה לסתור את הטענה כאשר זה לא כך, נניח שייתה חשיפה אחת ורק הקלקה אחת, אז ה CTR יהיה 1 וזה ציון גבוהה, אבל האם זה אומר שיש כאן הישג? התשובה לא!
נסכם שיש פרמטרים רבים נוספים שיש לדון עליהם, כא הבנו את החשובים ביותר כדי לקבל מושגים יותר בתחום ה PPC. ההצלצה שלי היא, להיכנס לקרוא עוד ב seo-google.co.il – הענה לכם שם על כל שאלה.