אז מה באמת עושים בחברות המתעסקות בנושא זה של קידום אתרים? חברות שמתמחות בכך מגלמות את הפוטנציאל העסקי החבוי בכל חברה, מאמר או עסק שמעוניינים להתפרסם באופן טכנולוגי. באמצעות קידום האתר ניתן, כמובן, לקדם עסק קטן ופחות מוכר ועסק מפורסם ומוביל. בכל מקרה, מקדם האתרים מגשים למעשה את הפרסום הגלום של אותו מוצר ומוביל אותו למעשה אל קהל לקוחות רחב ככל האפשר.
מובן, שקידום האתרים הוא עבודה מקצועית, אחראית ורצינית המתבססת בעיקר על שיווק חכם ומוקפד באינטרנט בכלל ודרך מנועי החיפוש בפרט.
במקרים כאלו שבהם חברה או עסק מפקידים את מלאכת שיווקם דרך האינטרנט בידיו של נותן שירות בתחום קידום אתרים – חשוב במיוחד לבחון את הידע שלו, הניסיון ובמיוחד את רמת המסירות שהוא מוכן להקדיש על מנת למצות את אפשרויות הפרסום הטמונות בכל עסק. כך קהל היעד שנחשף לאותו אתר הולך ומתרחב ובאמצעות שיווק המבוסס על אינטליגנציה דיגיטלית ויכולת ניתוח שווקי חוצות – מקדם האתרים יוכל בתבונה להרים כל עסק ולהפקידו בידיהם של הרבה יותר גולשים שיהוו קהל לקוחות עתידיים.
מה חשוב לחפש באיש קידום אתרים מומחה? אז ראשית, כל לקוח עסקי מבין, שעיקר התועלת שיוכל איש קידום אתרים להעניק לו- היא להפיק באופן מקסימאלי את הפרסום של האתר תוך כדי קידומו לעמודים הראשונים של מנועי החיפוש ובפרט למקומות הגבוהים ביותר. מקדם אתרים מקצועי חייב להבין היטב את דרישות העסק ולהכיר ברווחים הגלומים בו על מנת להפיק את היכולת המשמעותית ורחבה ביותר בהתאם ליעד העסקי שמבוקש על ידי בעל העסק. מובן, שאיש קידום האתרים חייב לעבוד באופן מחושב, מקצועי ומדויק, עם זאת חשוב מאוד שהוא ישרת את לקוחותיו באדיבות וביחס אישי. בכך הוא יעניק תחושה של מחויבות ורצינות כלפי העסק המתפרסם.
אז מה התוצאות הרצויות? מכיוון שעבודת קידום אתרים אורגני פירושה באופן מובהק להשתמש בידע של מקדם האתרים וביכולתו לנתח את אתרי החיפוש ולתרגם בסופו של דבר את אפשרויות החיפוש בהם, הרי שהתוצאה הרצויה ביותר המתבקשת היא ביסוס אתר העסק או החברה במיקום אטרקטיבי ביחס לתוצאות חיפוש של עסקים מתחרים או / ו מקבילים.