מאת: ניצן סלומון
זה לא סוד שישראל נחשבת לאחת המדינות הפקוקות ביותר בעולם המערבי. העובדה שכל שנה עולים עשרות אלפי כלי רכב חדשים לכבישים המקומיים (ונגרטים הרבה פחות), יוצרת מצב בלתי נסבל בכל בוקר מחדש. אז אילו כבישים יגרמו לכך שתאחרו לעבודה ואילו צמתים יהפכו כל נסיעה של שבת להפוך למסלול מכשולים? הנה חמשת הכבישים הכי פקוקים במדינה.
כביש 4 – אחד הכבישים הפקוקים במדינה
כביש 4 הוא הוא ללא ספק אחד הכבישים הפקוקים במדינה והמחלפים השונים שלו זכו למקום של כבוד בכל דיווח תנועה. למרות שעיקר הפקקים נמצאים באזורים של מחלף גנות, ניתן להבחין בעיכובים רציניים גם במחלפים של בר אילן וראשון לציון. אגב, שיפור מרקם כבישים יכול לשפר את מצב התנועה, אולם עד שקובעי המדיניות יקצו את המשאבים המתאימים לכך, אתם צפויים לבלות הרבה זמן בפקקים.
כביש 20 – נתיבי איילון עמוסים מתמיד
כביש 20 הוא אחד הכבישים הראשיים במדינה ומוקד קבוע לפקקי תנועה נוראים בכל שעות היממה. בדומה לכביש 4, גם כביש זה זוכה לסיקור נרחב בכלי התקשורת והוא ידוע לשמצה בתקופות החגים ובימי הגשם הבודדים שבמדינתנו. במשרדי הממשלה טוענים להקלה של ממש לאחר סיום עבודות הרכבת, אך בכל הנוגע לתקופה הקרובה אתם צפויים לבלות שעות ארוכות בכביש.
כביש 89 – הכביש העמוס בצפון
תושבי הצפון מכירים את הכביש הבעייתי הזה שנים ארוכות ובמיוחד את המחלף הפקוק שנמצא ביציאה לנהריה. העובדה שאין תחבורה ציבורית איכותית בפריפריה, גורמת לרבים להעדיף את הרכב הפרטי ויוצרת מצב של כאוס מתמשך באחד הכבישים המרכזיים בגבולותיה הצפוניים של המדינה. שיפוצים נקודתיים שמבצעת חברת הכביש הבטוח בע”מ, כמו גם עבודות שיפור מרקם כבישים – עשויות לשנות משמעותית את המצב הנוכחי.
כביש 44 – מהכבישים הפקוקים באזור המרכז
כביש 44 הוא לא רק אחד הכבישים המסוכנים שקיימים במדינה אלא גם אחד הפקוקים שבה. למרות שעיקר התלונות מתייחסות למחלפים בקרבת בית דגן ( ובצדק) גם המחלפים האחרים של הכביש בהחלט בעייתיים. צוואר הבקבוק שאופייני למספר גדול של מחלפים והעובדה שקשה להשתלב בתנועה בלא מעט נתיבים, גורמים לפקקי ענק בכל יום מחדש.
כביש 5 – פקק שלא נגמר במורשה
על הפקקים במחלף מורשה אין צורך להכביר במילים וכל מי שנוסע בכביש הזה על בסיס יומי יודע עד כמה הוא אינו מתאים לעידן הנוכחי. כביש חוצה שומרון הוא כביש אשר הוזנח במשך שנים מסיבות פוליטיות וסביבתיות וכרגיל, מי שמשלם את המחיר הם הנהגים. פקקי הענק אשר היו יכולים להימנע בעזרת עבודות מתאימות של חברת הכביש הבטוח בע”מ או כל חברת תשתיות אחרת, הפכו לעניין אידאולוגי שבו כולם מפסידים.
מה ניתן לעשות בנידון?
נסיעה משותפת לעבודה – קארפול, האצה בהקמה והרחבה של תשתיות, אגרת כניסה לתל אביב, סלילת נתיבים מהירים, שימוש באפליקציות יעודיות, תחבורה ציבורית בשבת וכו’.
כמו כן מומלץ וכדאי לפנות לרשות מקומית שבה הכביש עובר במטרה להרחיב אותו או לשנות את הטוואי שלו. כמו כן, חשוב להקפיד על סלילה של כבישים חדשים אשר מותאמים לצרכים המשתנים של התחבורה המקומית. רק על ידי שיפורים נקודתיים ויצירה של חלופות מתאימות, ניתן יהיה לצמצם את הפגיעה בציבור הנהגים.
אנו מקווים כי מצאתם מאמר זה ענייני ומועיל.
מוזמנים להגיב ולשתף.
מוגש מטעם חברת הכביש הבטוח בע”מ.