כאשר אנו חושבים על עולם זה- ניתן להבין עד כמה המהפכה שהוא יצר בעולם רבה ובלתי ניתנת כמעט להבנה באמצעות תחום השיווק והפרסום. פרסום החוצות של חברות ובעלי עסק היה עד לפני מספר לא רב של עשורים-נחלתן של חברות עשירות ובעלות יכולת כלכלית – עניין הפרסומת היה רב עוצמה ברדיו ובטלוויזיה המסחרית- עלה הון עתק ודחק באופן ברור את רגליהן של חברות קטנות ולא מוכרות. להן לא היה כל סיכוי להתפרסם בערוצי השיווק והפרסום הגדולים. והנה פרץ התחום של התקשוב והמחשוב.
אז מה הסיכוי של אותן חברות קטנות בעולם המודרני? דווקא בעידן החדש- בעולם המהפכה הבלתי מסויגת של הפרסום בערוצים החדשים של עולם האינטרנט בכלל ובאמצעות מנועי החיפוש בפרט נולד סיכוי חדש לחברות הקטנות. באמצעות קידום אתרים ראוי ומקצועי דווקא הן- הקטנות והלא מוכרות עשויות לדחוק ולהשאיר מאחור את העסקים הגדולים והפופולריים.
אז מה הוא קידום אתרים?
קידום אתרים זהו תחום חדש שנברא אל תוך המהפכה הענקית שחוללה הטכנולוגיה. אפשר בהחלט לראות בכך הזדמנות פז בלתי ניתנת לשיעור של תיקון עוול שנעשה מבחינה שיווקית של פרסום שנעשה במשך עשרות ומאות שנים על ידי החברות הגדולות והמוכרות, כאשר הן דוחפות את עצמן קדימה ומשאירות מאחור את העסקים הקטנים. דווקא כעת מקדם האתרים באמצעות ניהול נכון של אתר החברה, בניית מילות קוד וחיפוש יעילות ומדויקות, ניתוח של תנועות השוק ובפרט של החברות המתחרות וכמובן- המון, המון סבלנות- ניתן בהחלט לגרום לכך שהאתר של חברה קטנה ופחות מוכרת יעקוף במיקום את האתרים של חברות גדולות ומפורסמות.
והנה בפעם הראשונה מזה עשרות שנים- חברות הענק הדורסניות בעלות היכולת הכלכלית הבלתי ניתנת לתיאור עשויות למצוא את עצמן נדחקות אל העמודים האחרונים של מנועי החיפוש.