במה בעצם עוסק תחום זה? אז עקרונית כאשר מעלים לרשת האינטרנט מאמר או אתר של חברה או עסק- הרי ברור לכול, שבעלי האתר מעוניינים בכמה שיותר כניסות לאתר עצמו. התעניינות הגולשים ניכרת על פי מספר הכניסות שלהם וכמובן דרך כך ניתן גם לחוות את העניין שיש להם בתחום בכלל או בחברה הספציפית בפרט.
כאשר מאמר מסוקר במיוחד או נצפה על ידי גולשים רבים- הוא מקבל מעמד של מוכר, אפקטיבי ו”שווה” יותר. ובכלל ניתן בהחלט לומר, כי הרמה הרציונלית של שווי העסק המגולם באתר משתקפת באופן עקיף על פי רמת ההתעניינות של הגולשים ומספר הכניסות שלהם. אלא שלא על אתר מצליח בהכרח לגלם את מלוא הפוטנציאל הגלום בעסק שלו. על מנת להתפרסם בעידן הטכנולוגי צריך להבין עוד כמה דברים..
השינוי והחדשנות בתחום השיווק והפרסום– בעוד שעד לפני מספר לא רב של עשורים כולנו עוד זוכרים את הדרכים המקובלות לפרסם מוצר- בעיתונות הכתובה או בשלטי חוצות וכמובן הדרך הנפוצה ביותר ששלטה אז ביד רמה- דרך אמצעי התקשורת: הרדיו והטלוויזיה.
ואולם, הנה הגיע שעה של שינוי– מנועי החיפוש הפכו להיות הדרך המשמעותית ביותר לחפש כל אתר- עסק, חברה, מאמר ועל כן מירב המאמץ של החברות בהשקעה בפרסום חייבת להתבסס דווקא על אמצעי זה.
מי יכול לעזור “לדחוף” את העסק כלפי מעלה? אז הנה נולד מקצוע חדש בעולם שקרוי- קידום אתרים במנוחי חיפוש. על פי מקצוע זה- ישנה יכולת אמתית להניע את מיקומו של העסק הרלוונטי במעלה תוצאות החיפוש באינטרנט. ובמילים אחרות- בעלי החברות המתפרסמות דרך אתרים באינטרנט שוכרות את שירותיו של איש המקצוע בתחום קידום האתרים- והוא במקצועיות, באחריות ובניסיון עובד בדרכים שונות על מנת להעניק להם פרסום ראוי יותר ומיקום גבוה בהרבה בתוצאות החיפוש.
למה זה כל כך חשוב לבעלי חברות המתפרסמות באינטרנט להגיע למיקום אטרקטיבי ומבוקש?
התשובה לכך היא מורכבת-ראשית, כמובן ככל שהעסק מקבל מיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש- הוא נגיש יותר לקהל העצום של הגולשים ובעקבות כך מקבל בהכרח כניסות רבות בהרבה מעסקים אחרים- כך הוא מתפרסם ומצליח למנף את הפרסום להצלחה כלכלית ולרווח כספי. בנוסף, יש פה גם עניין פסיכולוגי- כאשר גולש מזהה שעסק או אתר מצוי במיקום גבוה בדירוג המיקומים במנועי החיפוש- הרי שהוא נתפס כמוצלח יותר וכיוקרתי יחסית לעסקים אנונימיים שמצויים הרחק מאחור.