הטכנולוגיה שבתה את תודעת הציבור וברור לכול- בעלי חברות וצרכנים, מוכרים ורוכשים, פרסומאים ואנשי מחשבים- שהזירה המרכזית בעולם המסחר החל לשנות כיוון- הבסיס המרכזי והעיקרי שלו כבר אינו בשדרת חנויות או בקניון, אלא בפלטפורמת האינטרנט- בהחלט ניתן לומר, כי הטכנולוגיה של רשת האינטרנט בכלל ושל הרשתות החברתיות בפרט מנהלות את עולם השיווק והפרסום מזה עשור.

אם כן, אסטרטגיית השיווק דרך האינטרנט מבוססת רובה ככולה על תהליך שמנסה להשיג מצב אופטימלי שבו מיקום האתר בדירוג תוצאות החיפוש של גוגל או של מנועי חיפוש אחרים הולך ומשתפר, הולך ומשתדרג.
כיצד ניתן לטפס במעלה מדרגות תוצאות החיפוש? אז הדרך העיקרית והמוכרת היום על מנת להגיע לתודעתם של מספר משתמשי אינטרנט רבים ככל האפשר היא לבצע קידום אתרים – למצוא את השיטה לפתוח בפער על המתחרים. בעיקרון ניתן לחלק את הדרך הזאת- הקרויה קידום האתרים. ישנו קידום אתרים ממומן- קידום אתרים זה הוא בפועל פרסומת מסחרית לכל דבר- בעיקרון על פי קידום זה- תמורת תשלום מקודם האתר באופן מלאכותי למקומות הראשונים של תוצאות החיפוש. אתרים אלו יסומנו לרוב במילה “מודעה” או “פרסומת” ובכך יהיה ברור לכול, כי קידומם נעשה ללא טכניקה וללא מלאכת מחשבת, אלא בתמורת תשלום בלבד. דרך זו מתאימה במיוחד לחברות מובילות בשוק בעלות תקציב פרסומי גבוה במיוחד. לעומת זאת, חברות קידום אתרים קטנות לא יוכלו בדרך זו להתפרסם, משום שאין להן בדרך כלל יכולת ומשאבים מתאימים. הדרך הנוספת הקשורה לקישום אתרים היא קידום אתרים אורגני- טבעי.
קידום אתרים אורגני היא דרך שבאמצעותה מקדם האתרים בעבודה עיקשת ועקבית מצליח דרך ניתוח לוגריתמי, טיפול נכון ומדויק במילות מפתח וכמובן- יצירת קישורים חשובים וחכמים דרך אתרים חזקים- במיוחד אתרים אקדמיים, ממשלתיים, מוסדיים ועוד.