מנועי החיפוש מעבדים בכל שנייה נתונה שורות חיפוש במספרים עצומים של מיליוני משתמשים בכל העולם. הגולשים מחפשים בשפות שונות, צרכים מגוונים ומנסחים את בקשתם באופנים רבים וסגנוניים. כל אחד לפי רמתו. כל אחד לפי צרכיו. תפקידם של מנועי החיפוש הוא לכוון את הגולש הממוצע אל האתרים הרלוונטיים ביותר עבורו כפי שהוא הצליח לבטא את עצמו במילות החיפוש.
לכן, עבודת התיאום של מוחות העל של מנועי חיפוש אלו מעבדת נתונים באלפית השנייה ומיד יוצרת רשימה אטרקטיבית ויעילה עבור כל גולש. לכן, חשוב להבין, כי ההחלטה העקרונית של כל גולש כפי שהוא מנסח אותה בשורת החיפוש היא קריטית. רק דרך המילים המוקלדות בה- יוכלו מנועי החיפוש ובראשם גוגל- להנפיק רשימת תוצאות מדויקת – ועל פי סדר מסוים! לא פעם רק לאחר הקלדת מילות החיפוש- מבין הגולש, כי הוא לא דייק בניסוחן או בכתיבתן, ועל כן התוצאות שקיבל אינן תואמות את צרכיו באופן היעיל והאפקטיבי ביותר. אז מה עושים? אילו צעדים כדאי לקחת בחשבון על מנת להעלות את האתרים הרלוונטיים ביותר עבור הגולש?
קידום אתרים דוחף את האתר כלפי מעלה- לנישה הזאת בדיוק מותאם תפקידו של מקדם האתרים. הוא למעשה המרכיב המרכזי שאמור לשפר את האתר מבחינת תכנים, בחירת מילות מפתח ראויות ומשמעותיות וכמובן להיטיב בכל דרך אפשרית את הקישורים של האתר הנתון הן לאתרי מפתח איכותיים אחרים והן לפעילות הבלתי נדלית של הרשתות החברתיות. רק לאחר עבודה עיקשת בתחום קידום אתרים לאתר העסק, מאומת ובעלת ידע רב – תגיע התוצאה המיוחלת: האתר יגיע למיקומים מבוקשים ואטרקטיביים בין מנועי החיפוש- גולשים רבים יותר יכירו אותו וכך הוא יהפוך להיות נחלתם של רבים- ההצלחה הכלכלית של העסק שמאחוריו… היא כבר תגיע לבטח בהמשך…