היזם המיליארדר אילון מאסק הופיע בפומבי לזמן קצר בשבוע שעבר כדי לחשוף את המנהרה הראשונה שהושלמה במיזם התנועה התת־קרקעית שהשיק לפני שנתיים, במטרה ליצור חלופה לפקקים הידועים לשמצה בלוס־אנג'לס. על אף ההתלהבות שהוא עצמו הצית לפני כמה חודשים, טקס הפתיחה לא כלל נסיעות חינם. במשך 30 דקות הציג מאסק את קטע המנהרה – כשני קילומטרים בלבד – כפריצת דרך בטכנולוגיית כרייה זולה ומהירה שמקדמת חברת הכרייה החדשה שלו, The Boring Company ("חברת הכרייה" וגם "החברה המשעממת").
מאסק הציג את המנהרה כמעין הוכחת יכולות לקראת פיתוח רשת מנהרות תת־קרקעיות שיעבירו כלי רכב ונוסעים במהירות של עד 240 קמ"ש מתחת לפקקים "מרסקי הנפש" של העיר השנייה בגודלה בארה"ב. אך יש עוד דרך ארוכה עד למערכת כזאת. המנהרה החדשה לא נכרתה מתחת ללוס־אנג'לס ממש אלא מתחת האת'ורן, אזור שבו שוכנים מטות של שתי חברות של מאסק, Boring Company ו־SpaceX.
מאסק, מנכ"ל חברת טסלה המייצרת כלי רכב חשמליים, התלונן בטוויטר בדצמבר 2016 שהפקקים בלוס־אנג'לס "משגעים אותו", והבטיח "לבנות מכונת כרייה ופשוט להתחיל לחפור". במאי 2018 פרסמה החברה את ההצצה הראשונה למנהרת האת'ורן, שקוטרה 3.7 מטרים. ביום שלישי אמר מאסק שהחפירות עלו כ־10 מיליוני דולרים, מחיר הכולל את הכרייה עצמה, התשתית הפנימית, התאורה, האוורור, מערכות הבטיחות והתקשורת והצבת מסילה. בהשוואה, לטענתו, כריית מנהרה באורך ק"מ וחצי בעזרת טכנולוגיה רגילה הייתה עולה מיליארד דולר, והיו נדרשים בין שלושה לשישה חודשים כדי לסיים את המלאכה.
מאסק אף התגאה בכמה המצאות שהוזילו את התהליך, כולל מכונות כרייה עוצמתיות, חפירת מנהרות צרות יותר וזירוז תהליך הוצאת הפסולת. הוא הוסיף שחילזון מתקדם פי 14 מהר יותר ממכונת כרייה אופיינית, בהתחשב בגודלו, ואמר: "אידיאלית, היינו רוצים להתקדם קצת יותר מהר מחילזון". הוא לא אמר כמה זמן לקח לבנות את המנהרה, שבסופו של דבר הייתה קצרה ב־1,200 מטרים ממה שביקשה החברה בתחילה.
בסרטון שהוקלט מראש, בכיכובה של מכונית טסלה, הוא הציג מעלית שנועדה להוריד כלי רכב ממפלס הרחוב אל המנהרה התת־קרקעית. אם תופעל אי פעם בהיקף מלא, מערכת ה"לופ", כפי שמכנה אותה מאסק, תהיה מורכבת ממשטחים – "סקייטים" – הנושאים נוסעים וכלי רכב במהירות לאורך המנהרות, בהנעה חשמלית. כלי הרכב יוכלו לנוע בעצמם במנהרות, בלי הבסיסים, אם יורכבו עליהם גלגלי צד. מאסק הגיע לאירוע במכונית טסלה שאובזרה בגלגלים כאלו, ויצא מהמכונית בקצה המנהרה, אפוף באורות ירוקים וכחולים. קהל קטן ונלהב שהתאסף במקום הריע לו. מוקדם יותר השנה הבטיח מאסק נסיעות חינם במנהרה לאחר שתיפתח, אולם ביום שלישי לא הוצעו נסיעות כאלו. סיורים במנהרה יהיו "בהזמנה בלבד" בעקבות "ביקוש גבוה מאוד", נמסר מהחברה.
לא ברור אם מנהרת האת'ורן יכולה בכלל להיות חלק מרשת גדולה יותר של מנהרות. בחודש שעבר ביטלה חברת הכרייה של מאסק תוכניות למנהרה באורך 4.7 ק"מ מתחת שכונה במערב לוס־אנג'לס, מכיוון שהקהילה המקומית התנגדה לפרויקט. מנגד, היא ממשיכה לכרות מנהרה שמיועדת לחבר בין האצטדיון של הדודג'רס, אחת משתי קבוצות הבייסבול של לוס־אנג'לס, לקו של הרכבת התחתית.
ביוני השנה זכתה החברה בחוזה להקמת מערכת תחבורה תת־קרקעית באורך כ־27 קילומטרים בשיקגו, במטרה לחבר את מרכז העיר לשדה התעופה או'הייר. החברה אף הציעה לבנות מערכת מנהרות שתחבר בין וושינגטון לפרבריה במדינת מרילנד.