התפוקה התעשייתית של גרמניה נפלה בחודש יוני באחוז וחצי, ונמצאת בירידה של 5.2 אחוזים יחסית לשנה שעברה. כך פרסם משרד הסטטיסטיקה הגרמני שלשום. בעקבות הנתונים, כלכלנים מזהירים שמלחמת הסחר בין ארה"ב לסין והמכסים שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ איים להטיל על ייבוא מכוניות מגרמניה עלולים לדחוף את המדינה לכיוון מיתון.
גרמניה נחשבת למנוע הכלכלי היציב ביותר באירופה, אך הנתונים העדכניים הם "הרסניים, בלי כל צד חיובי", לדברי קרסטן ברזקי, הכלכלן הראשי לענייני גרמניה בקבוצת ING, חברת שירותים פיננסיים הולנדית. לדבריו, אם נתוני הייצוא לא יפתיעו, תרשום כלכלת גרמניה התכווצות ברבעון השני של השנה.
נתוני הייצוא אמורים להתפרסם בסוף השבוע, ונתוני התמ"ג הגרמני יפורסמו בשבוע הבא. האנליסטים מצפים לחדשות רעות. ברזקי אומר כי ההאטה היא תוצאה של היעדר רפורמות כלכליות פנימיות בגרמניה, והיחלשות כללית של כלכלת גוש האירו.

בהתאחדות התעשיינים הגרמנית האשימו את מדיניותו של דונלד טראמפ בפגיעה בצמיחה. לאחר שטראמפ אמר בשבוע שעבר שיטיל מכס של עשרה אחוזים על סחורות סיניות בסך 300 מיליארד דולר, החל ב־1 בספטמבר, הזהירה ההתאחדות כי מלחמת הסחר "אינה פוגעת רק בסין ובארה"ב, אלא גם בכלכלה העולמית". מנכ"ל ההתאחדות יואכים לנג מסר כי "מהסתיו המצב עלול להחמיר בעקבות סכסוכי סחר וסכסוך המטבע".
האזהרות הללו אינן חדשות. לפני יותר משנה הזהיר גוסטב הורן, מנהל המחקר של המכון הגרמני למחקר מקרו־כלכלי וכלכלי, כי "הפלרטוט של הנשיא טראמפ עם הפרוטקציוניזם שולח גלי הלם". המכון האשים אותו בדחיפה הולכת וגוברת של גרמניה לעבר מיתון.
חודש לאחר מכן הטיל טראמפ מכסים על פלדה ואלומיניום שיובאו מהאיחוד האירופי, והאיחוד השיב בהטלת מכסי נגד סחורות אמריקניות, ובהן ויסקי ואופנועים. עם זה, נראה כי המכסים השפיעו באופן שולי על גרמניה, בעוד מלחמת הסחר עם סין השפיעה יותר, אף שארה"ב היא יעד הייצוא הראשון בגודלו בגרמניה, וסין היא יעד הייצוא השלישי בגודלו.
בינתיים, אנליסטים חוששים שמלחמת הסחר ההולכת וגוברת עלולה להביא גם להאטה של הכלכלה בארה"ב, דבר שישפיע באופן גדול עוד יותר על גרמניה. יו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב ג'רום פאוול קבע בשבוע שעבר כי מדיניות הסחר של טראמפ מחלישה את ההשקעה בעסקים בארצו. אף שטראמפ לא קיים את איומו להטיל מכס של 20 אחוזים על מכוניות גרמניות, בענף הרכב במדינה חשים את ההשפעה של אפשרות הטלת המכסים, טוען ברזקי. חברות רבות הקפיאו את קבלת ההחלטות בנושאי השקעות.
אם יוטלו המכסים, התוצר הגרמני עלול להיפגע במיליארדי דולרים, כמעט 0.2 אחוזים מהתמ"ג, לפי הערכות מסוימות. עוד לפני שנכנס טראמפ לתפקידו, התמודדו התעשייה הגרמנית – ויצרני הרכב בפרט – עם כמה אתגרים שהביאו על עצמם. שערוריית פליטות פחמן פגעה במוניטין של תעשיית הרכב הגרמנית מבית ומחוץ, ויצרניות הרכב הלאומיות פיגרו הרחק מאחורי המתחרים הזרים באימוץ כלי רכב היברידיים וחשמליים.