מהצהרות למעשים: בד בבד עם טקס השלום בוושינגטון, יצאה בשבוע שעבר לדובאי משלחת אנשי עסקים ישראלים המנהלים מאות מיליארדי שקלים, כדי להיפגש שם עם פקידים ואנשי עסקים, במטרה לקדם שיתופי פעולה בהשקעות ובהייטק. במפגש, שהתקיים בהובלת בנק לאומי, השתתף גם שר המסחר של איחוד האמירויות תאני בן־אחמד אל־זאיודי. לדבריו, כלכלות ישראל ואיחוד האמירויות יכולות ליצור מיזמים משותפים במגוון תחומים.
כתבות נוספות באתר מקור ראשון:
– מלכודת קורונה: פרישתו הצפויה של גמזו תהיה אסון למערכת
– תסכול עמוק ברחוב הפלסטיני בעקבות ההסכמים: "בגידה ועלבון"
– "אני יודע שאני משמש מודל לקהילת 'אנשי הקשב'"
אל־זאיודי העריך שהייצוא הישראלי לאיחוד האמירויות יגיע להיקף של 300־500 מיליון דולר בשנה, ואילו ההשקעות של איחוד האמירויות בישראל יכולות להגיע ל־350 מיליון דולר. לדברי השר, חברות התעופה הן כוח שיכול ליצור פעילות הדדית, וכך גם נמלי הים ותחום אנרגיית השמש.

כאשר נשאל על ההיתכנות של יישום תוכנית "מסילת השלום", שתחבר בין מדינות המפרץ ובין ישראל ברכבת, ועל הסיכוי להנחת צינור נפט בין מדינות המפרץ לארץ, הוא הבהיר שזו שאלה כלכלית בלבד ולא מדינית. "הכל תלוי בחקר הכלכלי של הפרויקטים. אם יש היתכנות כלכלית, למה לא. אנחנו מקבלים בברכה השקעות בתשתיות, ואנחנו מקבלים בברכה עבודה משותפת בכל פרויקט תשתיות".
בנוגע למגפת הקורונה אמר השר אל־זאיודי שהיא לימדה את העולם כמה חשוב לשמור על תשתיות הקיום. "הביטחון באספקת מזון ומים נהיה מהותי באזור כולו. אנחנו יודעים שישראל היא אחת החלוצות בתחום, ודוחפים לשיפור בעניין הזה".
ב־22 בספטמבר צפויה להגיע משלחת ממשלתית מהאמירויות לישראל כדי לגבש את הפרטים הנדרשים להתחלת הפעילות הכלכלית המשותפת בתחום הטיסות ובתחומים נוספים. מנכ"ל חברת ישראייר אורי סירקיס, ממשתתפי המפגש בדובאי, אמר שעיתויו היה מושלם: "הטיימינג היה גאוני. מצאנו את עצמנו מקיימים פגישות ממש סמוך לחתימת ההסכם, וזה הוסיף נופך נכבד של התרגשות, והביא ליישום ההחלטות הפוליטיות בשטח. גם בצד השני הייתה תכונה חיובית ורצון למימוש ההסכם".
בשיחה מדובאי ציין סירקיס שישראייר חתמה על הסכמי תעופה והסכם לעידוד התיירות המקומית מול משרד התיירות של איחוד האמירויות. לדבריו, קווי התעופה לאיחוד ייפתחו בעוד פחות מחודש. "מבחינת הקורונה איחוד האמירויות נחשבת למדינה ירוקה, ולכן היא תיכנס למועדון המצומצם הזה, שכולל את יוון, בולגריה וסרביה. הביקוש פה יהיה מטורף".
יפעת אורון, מנכ"לית זרוע ההייטק של בנק לאומי, סיפרה שהמשלחת שהתה באמירויות במשך יומיים, ערכה פגישות רבות וזכתה לקבלת פנים חמה. "שני הצדדים מתלהבים באותה המידה משיתוף הפעולה, ומצפים לעשייה כלכלית. זה לא אירוע חד־פעמי שבו אנחנו, החברות מישראל, נבוא לפה, נמכור להם טכנולוגיה והשקעות ונלך, אלא יחסים ארוכי טווח. הם מעוניינים מאוד להגיע לישראל, שומעים על העסקים וההייטק. הטיסות הישירות הן נושא חשוב. מכינים פה את המלונות לקהל הישראלי, והם מצידם רוצים להגיע לישראל".