על רקע עלייה מדאיגה במספרי ההרוגים בתאונות הדרכים בארה"ב, נראה שהנהגים האמריקנים מתקשים פחות ופחות להתנזר משימוש בטלפון הנייד בזמן הנהיגה. לפי מחקר שפרסמה ביום שלישי 'זנדרייב', חברת הזנק מסן־פרנסיסקו שעוקבת אחר שימוש בטלפונים למען חברות ביטוח רכב וציי נסיעות שיתופיות, אנשים רבים יותר משתמשים במכשירי הטלפון שלהם מאחורי ההגה, ולמשכי זמן ארוכים יותר. "ככל שיש יותר נהגים צעירים על הכביש, וככל שאנשים מתמכרים יותר לטלפון החכם שלהם, זו תוסיף להיות בעיה בריאותית משמעותית, כמעט מגפה", מסביר מייסד 'זנדרייב', ג'ונתן מטוס.
מחודש דצמבר ועד פברואר עקבה הטכנולוגיה של 'זנדרייב' אחר 4.5 מיליון נהגים שנסעו 11.4 מיליארד קילומטרים, והתוצאות הושוו עם התקופה המקבילה בשנה הקודמת. כמעט שניים מכל שלושה אנשים השתמשו בטלפון נייד לפחות פעם אחת במהלך נסיעה. מקרב אלה שהרימו את הטלפון שלהם, הם השתמשו בו לזמן ממוצע של כמעט ארבע דקות – עלייה של 5 אחוזים מהשנה שעברה.

השימוש בטלפונים עלה דרמטית בכל רחבי ארה"ב, כולל ב־14 מדינות שאסרו על שימוש בטלפון נייד במהלך נסיעה. טלפונים היו בשימוש תדיר יותר בקליפורניה, באורגון ובוושינגטון – שבהן המחוקקים חיזקו מאוד את התקנות בשנה שעברה, ואישרו שימוש בטלפונים ניידים רק ללא מגע בהם. ורמונט הייתה המדינה האמריקנית היחידה ש'זנדרייב' תיעדה בה ירידה של מספר הנהגים שהשתמשו בטלפונים במהלך נסיעה. במיסיסיפי וברוד־איילנד, המדינות הגרועות ביותר בתחום הנהיגה בהיסח דעת, הנהגים העבירו כמעט 8 אחוזים מזמנם מאחורי ההגה בשימוש בטלפון. רוד־איילנד בפרט עשויה לספק מקרה בוחן מעניין: החוקים האוסרים לאחוז בטלפון בזמן נהיגה ייכנסו שם לתוקף בקיץ הקרוב.
השימוש בטלפונים מגיע לשיא בסביבות השעה 16:00: שלושה מכל ארבעה נהגים בממוצע "חטפו" הצצה במסכיהם בשעות אחר הצהריים המאוחרות, אולי בזמן שניסו לצלוח את הפקקים ובתוך כך לעשות כמה דברים במסגרת העבודה. השימוש בטלפון יורד בהתמדה במהלך שעות הלילה, אך נהגים שהשתמשו בטלפון זמן קצר לפני חצות נוהגים לדבוק בהם למשך הזמן הרב ביותר – יותר מארבע דקות בכל פעם. מחזיקי 'אייפונים' השתמשו במכשיריהם לעיתים קרובות ולמשך זמן רב יותר מאלה שיש להם מכשירים שלהם מערכת ההפעלה 'אנדרואיד'.
אחת מנקודות האור המעטות במחקר היא שהנהגים נוטים להשתמש בטלפונים שלהם בדיוק בזמן שהם יוצאים למסע. חלון הזמן הזה אינו בטוח יותר מכל רגע אחר מאחורי ההגה, אך מטוס סבור שהוא עשוי לספק הזדמנות לשינוי התנהגותי. קמפיין מודעות שקורא לנהגים לסיים את עבודתם על מסך הטלפון לפני היציאה לדרך, ולהניח את הטלפון בצד מיד בתחילת הנהיגה, עשוי לטענתו להניב תוצאות.