היסטוריונים של המוזיקה חשדו זה זמן רב שממציאי הכינור ביקשו לחקות קול אנושי. מחקר שפורסם ביום שני מראה כיצד עשו זאת בעלי המלאכה שבנו את כלי המיתר באיטליה במאות ה־16 עד ה־18.
חוקרים באוניברסיטה הלאומית של טייוואן ביקשו מכנר מקצועי לנגן ב־15 כלי מיתר עתיקים, כולל אחד שבנה ב־1570 אנדראה אמאטי, אמן כלי מיתר מהעיר קרמונה שבאיטליה, הנחשב לאבי הכינור המודרני בעל ארבעת המיתרים. כלי נגינה אחרים ששימשו את עורכי המחקר היו ממשפחת סטרדיווריוס של אנטוניו סטרדיווארי, ששיפר את הדגם של אמאטי.

בתחילה הקליטו החוקרים סולמות שנוגנו ב־15 הכלים העתיקים שהכנר המקצועי פרט עליהם במוזיאון צ'ימאי בטייוואן. לאחר מכן הם הקליטו את קולותיהם של שמונה נשים וגברים בני 16־30, ששרו את התנועות בשפה האנגלית.
לאחר ניתוח אקוסטי מקיף הם מצאו שכינור אמאטי משנת 1570 וכינור של גספרו דה־סאלו משנת 1560 חיקו את קולות הבאס והבריטון של הזמרים ממין זכר, "מה שמעלה את האפשרות שאמנים בוני כינורות מהתקופה עיצבו את כינורותיהם כדי שיפיקו קולות זכריים", לפי הנאמר במחקר.
החוקרים הוסיפו ש"בניגוד לכך, כינורות סטרדיווריוס הצטיינו בתדרים גבוהים, מה שהפך אותם דומים יחסית לקולות נשיים" כמו טנור ואלט. לדבריהם, "מאפיינים אלה עשויים להסביר את הגאונות המאפיינת את כינורות סטרדיווריוס".