נטפליקס פרסמה אתמול (ג') את "דו"ח הצפייה" הראשון שלה אי פעם, ושפכה אור על הסרטים והסדרות שאנשים צופים בהם הכי הרבה (והכי פחות) השנה בשירות הסטרימינג.
הדו"ח, שכותרתו "במה צפינו", כולל נתוני צפייה בסרטים ובתוכניות הטלוויזיה שפורסמו בשירות הסטרימינג בין ינואר ליוני 2023. נטפליקס מסרה שהיא תשתף גרסאות חדשות של הדו"ח כל שישה חודשים, כחלק ממהלך רחב יותר שמטרתו להיות שקופה יותר עם התקשורת, היוצרים והצופים.
"זה כנראה יותר מידע ממה שאתם צריכים, אבל אני חושב שזה יוצר סביבה טובה יותר עבור הגילדות, עבורנו, עבור המפיקים, עבור היוצרים ועבור העיתונות", אמר אתמול לכתבים אחד המנכ"לים של נטפליקס, טד סרנדוס.
הדו"ח מנה יותר מ-18,000 כותרים, המייצגים 99 אחוז מכלל התוכן שנצפה בשירות הסטרימינג. החברה אמרה שמשתמשים צפו ביותר מ-100 מיליארד שעות בששת החודשים הראשונים של 2023, כאשר תכנים שאינם באנגלית הניבו 30% מכלל הצפייה.
הסדרה המקורית של נטפליקס "סוכן הלילה" עומדת בראש רשימת התכנים הנצפים ביותר בשירות, עם יותר מ-812 מיליון שעות צפייה. "האימא", מותחן פעולה בכיכובה של ג'ניפר לופז, היה הסרט הנצפה ביותר עם 249.9 מיליון שעות צפייה.
אחת התוכניות היותר בולטות של נטפליקס, "Wednesday", בכיכובה של ג'ני אורטגה, גרפה 507.7 מיליון שעות, בעוד של"Queen Charlotte: A Bridgerton Story" היו יותר מ-503 מיליון שעות. העונה הראשונה של התוכנית "Suits" – דרמה משפטית משנת 2011 שהפכה ויראלית בשנה החולפת בנטפליקס – זכתה ל-129.1 מיליון שעות במהלך ששת החודשים הראשונים של השנה.
לפי החברה, 60 אחוז מהתוכניות שפורסמו בין ינואר ליוני 2023 הגיעו לרשימת 10 המובילים של נטפליקס, שהיא דו"ח נתונים קצר על הפלטפורמה שהחברה החלה לשתף ב-2021. נטפליקס אמרה שעדיף לא להשתמש בנתונים של הדו"ח החדש כדי להשוות בין תכנים, שכן ייתכן שלחלקם היו רק יום או יומיים של נתוני צפייה לפני הנקודה בה המדידה הופסקה. חלק מהתכנים זמינים גם בשווקים מסוימים בלבד.
"ההצלחה בנטפליקס מגיעה בכל הצורות והגדלים, ואינה נקבעת לפי שעות צפייה בלבד", מסרה החברה בהודעה לעיתונות. "יש לנו סרטים ותוכניות טלוויזיה מצליחות ביותר עם שעות צפייה נמוכות יותר וגם גבוהות יותר. הכל תלוי אם סרט או תוכנית טלוויזיה ריגשו את הקהל שלו".
נטפליקס ספגה מזה זמן רב ביקורת מצד מקורבים לתעשייה, יוצרים ותקשורת על חוסר שקיפות לגבי נתוני הצפייה שלה. שחקנים וכותבים גם העלו את הנושא במהלך שביתות הוליווד השנה, וקראו לכל שירותי הסטרימינג להיות שקופים יותר לגבי מספרי הצפייה שלהם, כך שיוצרים יוכלו לקבל תשלום הוגן על סמך האופן שבו הקהל עסק בתוכן שלהם. השגת שקיפות רבה יותר הייתה אחת ההוראות העיקריות שסופרים הוליוודים הבטיחו בחוזה החדש שלהם לשלוש שנים.
"כמה שיותר שקיפות, כך ייטב", אמר מייקל ג'ימין, כותב טלוויזיה ומנהל סדרות בלוס אנג'לס. "זה מאפשר לכותבים להבין טוב יותר את הערך של העבודה שלנו, ולקבל פיצוי על כך בצדק. המודל העסקי של הטלוויזיה התפתח, והאופן שבו אנחנו מקבלים תשלום צריך להתפתח גם כן".
שרה פריביס, שחקנית שבסיסה בעיר ניו יורק, אמרה שהדיווח לא מושלם אבל ש"הגיע הזמן" שהסטרימרים יתחילו לשחרר נתונים נוספים. "אני חושבת שזה יאיר עיניים עבור אנשים לראות את מספרי הצפייה האלה לצד המספרים הליניאריים", היא אמרה. "זו התחלה טובה, אבל אנחנו צריכים לראות יותר".
על פי סיכום העסקה החדשה בין הכותבים לאולפנים, האולפנים הסכימו לחלוק עם כותבים את "מספר השעות הכולל שנצפו, הן מקומיות והן בינלאומיות, של תוכניות סטרימינג בהפקה עצמית בתקציב גבוה".